۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۳۴
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85030138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

وزیر آموزش و پرورش: درصدد تقویت دیپلماسی ورزشی دانش‌آموزی هستیم

آبادان - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه خاصی به ورزش دارد، گفت: درصدد تقویت دیپلماسی ورزشی دانش‌آموزی، با برگزاری مسابقات مختلف با کشورهای همسایه و منطقه هستیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا یوسف نوری روز سه‌شنبه در آیین افتتاحیه مسابقات فوتبال دانش آموزی در آبادان بیان کرد: در راستای ارتباطات جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها جهان به ویژه کشورهای همسایه، منطقه و جهان سعی در برگزاری مسابقات مشترک ورزشی داریم.

وی افزود: دولت سیزدهم درهدف گذاری خود ورزش را مورد توجه قرار داده است و در بحث دیپلماسی ورزشی دانش آموزی درصدد گسترش همکاری ورزشی با کشورهای همسایه، منطقه و جهانی هستیم.

نوری گفت:به برکت خون شهدا شاهد پیشرفت های علمی و فرهنگی در کشور هستیم و در کنار ورزش، در فن آوری‌های مختلف نیز به مراتب بالاتر رسیدیم.

وی به برگزاری مسابقات مختلف ورزشی و فرهنگی در سراسر کشور با حضور بیش از پنج هزار دانش آموز دوره دوم متوسطه اشاره کرد و افزود: شرکت کنندگان در این مسابقات از میان ۲ میلیون دانش آموز سراسر کشور انتخاب شدند.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه درباره افزایش ساعت کلاس ورزش در مدارس بیان کرد: یکی از ساعت های تربیتی در سند بنیادین، ساعت زیستی تربیتی است و آموزش و پرورش به ورزش از جنبه اعتقادی، نشاط و سلامت ارزش آفرین نگاه می‌کند.

نوری افزود: این دانش آموزان همچنین در اردوهای پیشرفت شرکت می کنند تا همه بدانند ایرانیان نه تنها در رتبه‌های ورزشی در دنیا حرفی برای گفتن دارند بلکه در موضوعات علمی و حرفه‌ای هم حایز مقام عالی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha