جهش  اعتبارات ابلاغی به کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

یاسوج-ایرنا- اعتبارات مصوب تملک دارایی سرمایه ای ابلاغی به سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد از حدود۹۳۲ میلیارد تومان سال ۹۹ به ۲هزار و ۳۵میلیارد تومان در لایحه ۱۴۰۲رسیده که مقایسه این اعداد نشان از جهش اعتبارات ابلاغی استان در دولت سیزدهم دارد.

به گزارش ایرنا، دولت سیزدهم از همان روزهای آغاز به کار، با وضعیت وخیم مالی دولت قبل و کسری بودجه مواجه شد که محقق نشدن بخش عظیمی از منابع، رشد چشمگیر مصارف و چندین موضوع دیگر ازجمله مسائلی بود که با آنها مواجهه شد.

دولت بلافاصله پس از شروع به کار، اقداماتی برای جبران کسری و پیشگیری از خلق نیروی تورمی جدید انجام داد و گام های خوبی در این حوزه برداشته شد.

همچنین با وجود تداوم تحریم‌ ها، منابع بودجه استان ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت به گونه ای که اعتبارات اختصاص یافته در سرفصل های مختلف به استان کهگیلویه و بویراحمد از رشد چشمگیری برخوردار بوده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد در این باره می گوید: اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای سال ۹۹ که به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ شده ۹۳۲ میلیارد تومان بوده است که در سال ۱۴۰۰ به یک هزار و ۵۹۳ میلیارد تومان رسیده به این معنا که حدود ۷۱ درصد رشد داشته است.

علی شهابی نسب افزود: سال ۱۴۰۱ این اعتبارات ابلاغی به یک هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان و در لایحه بودجه به حدود ۲ هزار و ۳۵ میلیارد تومان افزایش یافت که رشدی معادل ۳۱ درصد را نشان می دهد.

جهش  اعتبارات ابلاغی به کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

تخصیص اعتبارات به کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم چگونه بوده است؟

وی ادامه داد: سال ۹۹ حدود ۴۷۷ میلیارد تومان تخصیص نقد و اسناد خزانه وارد استان شد و در سال ۱۴۰۰ این رقم به حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان رسید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: در بحث اعتبارات عمرانی سفر رئیس جمهور تا امروز، از محل سفر و متمم آن اعتباراتی که به استان ابلاغ شده (طرح های ملی و استانی) حدود هفت هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

شهابی نسب عنوان کرد: بنابراین کل اعتبارات عمرانی سفر و متمم آن هفت هزار ۱۰۰ میلیارد تومان است که باید تا پایان سال ۱۴۰۳ به استان ابلاغ شود.

وی تصریح کرد: سال ۱۴۰۰ از این اعتبارات مصوب سفر و متمم آن حدود ۷۰۰ میلیارد تومان تخصیص نقد به کهگیلویه و بویراحمد تزریق شد.

شهابی نسب تاکید کرد: در سال ۱۴۰۱ تا امروز حدود ۴۵۸ میلیارد تومان تخصیص نقد به حساب استان واریز شده و در اسفند سال جاری نیز ۳۵۰ میلیارد تومان دیگر از محل سفر و متمم آن به صورت نقد واریز خواهد شد.

جهش  اعتبارات ابلاغی به کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم

چه طرح های شاخصی در کهگیلویه و بویراحمد پس از سفر رئیس جمهور شتاب گرفتند؟

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عمده اعتبارات سفر و متمم آن در زمینه کشاورزی، آب شرب شهری و روستایی، راه های اصلی و روستایی، طرح های آموزشی، فرهنگی، ورزشی، بهداشتی و گردشگری بوده است.

وی ابراز کرد: سد تنگ سرخ بویراحمد یکی از طرح های شاخصی بوده که تا قبل از سفر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است اما اکنون به ۴۴ درصد رسیده است.

شهابی نسب عنوان کرد: پروژه ملی جاده پاتاوه به دهدشت نیز اکنون ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تردد محلی در آن جریان دارد و احتمال می رود تا خردادماه سال آینده به طور رسمی این پروژه افتتاح شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پتروشیمی گچساران با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد و پتروشیمی دهدشت با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد از جمله طرح های مهم اقتصادی استان هستند که مورد توجه ویژه دولت سیزدهم است.

وی ادامه داد: پارک آبی یاسوج به دلیل تورم ناشی از تحریم های ظالمانه، با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد به مدت سه سال نیمه کاره مانده بود که در دولت سیزدهم، با توجه به اهمیت طرح مذکور تکمیل ان در دستور کار قرار گرفت و قرار است تا پایان امسال افتتاح شود.

شهابی نسب گفت: همچنین از محل اعتبارات سفر برای پروژه آبرسانی به لیکک ۳۸۰ میلیارد تومان مصوب شد و سرعت خوبی گرفت، تا پایان سال کل خط انتقال پروژه از سد کوثر تا شهر لیکک که حدود ۵۰ کیلومتر است، اجرا و در سال آینده رسما افتتاح می شود.

وی تاکید کرد: تکمیل پروژه یاسوج به سی سخت، کمربندی یاسوج، کمربندی گچساران، آبگیری سد کوهبرد کهگیلویه و سد ایلی آباد بهمئی از جمله طرح های مهمی بودند که در سفر به طور ویژه دیده شدند.

در زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، جنگ اقتصادی و بدهی سنگین و شرایط سختی وجود داشت با این وجود در دولت مردمی، اعتبارات ابلاغی و تخصیص های خوبی به سمت استان های مختلف سرازیر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha