۳۳.۳ درصد متقاضی نهضت ملی مسکن در خراسان‌شمالی حایز شرایط شدند

بجنورد- ایرنا- معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ۶۶ هزار نفر در استان با ثبت نام در طرح نهضت ملی متقاضی دریافت مسکن دولتی هستند که از این تعداد ۳۳.۳ درصد حایز شرایط شدند.

علی فخرانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون درخواست بیش از ۱۹ هزار نفر از متقاضیان تایید و تخصیص پروژه برای بیش از پنج هزار نفر انجام شده است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هشت هزار نفر از متقاضیان، آورده اولیه خود را به حساب بانکی واریز کردند تصریح کرد: تلاش داریم تا در سال آتی برخی پروژه های نهضت ملی مسکن در قالب گروه های ساخت افتتاح شود.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان شمالی درباره تامین زمین برای اجرای طرح نهضت ملی در استان گفت: تاکنون ۸۱۴.۸ هکتار زمین برای ساخت مسکن دولتی در قالب اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

وی با بیان اینکه زمین مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در بیش از ۲۰ نقطه شهری استان تامین شده است افزود: در بیشتر شهرهای استان مشکلی در تامین زمین مورد نیاز اجرای این طرح وجود ندارد.

فخرانی اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای استان فعال است که ۶ هزار و ۲۸ واحد از این تعداد دارای قرارداد مشارکتی، سه هزار و ۷۹۳ واحد دارای پروانه ساختمانی و اتمام فونداسیون، یکهزار و ۴۰۱ واحد اتمام اسکلت و سقف و ۱۰۸ واحد نیز در مرحله اتمام سفت کاری است.

وی درباره همکاری بانک ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: اکنون بانک مسکن تنها بانکی است که در این طرح مشارکت دارد اما با توجه به ابلاغ بانک مرکزی، سایر بانک‌ها هم باید فعالیت خود را در این زمینه افزایش دهند.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha