۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۳۹
کد خبرنگار: 1022
کد خبر: 85030354
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تقریب مذاهب، کلید اساسی ایجاد تمدن نوین اسلامی است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: تقریب مذاهب کلید اساسی ایجاد تمدن نوین اسلامی است و اگر می‌خواهیم به اهداف بلند جمهوری اسلامی در این راستا دست پیدا کنیم باید به سمت اقدامات برنامه‌ای و دانش محور حرکت کنیم.

به گزارش ایرنا، علی‌محمد زنگانه روز سه‌شنبه در مراسم افتتاح همایش ملی تقریب مذاهب و تمدن سازی نوین اسلامی در گام دوم انقلاب در گرگان افزود: این رویداد ارزشمند به دنبال اعلام علمی جایگاه تقریب مذاهب در گسترش فرهنگ اسلامی و تجربه‌نگاری دانش در حوزه مدیریت مذاهب است .

وی با تاکید بر حفظ انسجام مذاهب اسلامی اظهار امیدواری کرد: در این رویداد فاخر و ارزشمند گام‌های عملی و مهمی در راستای منویات رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت برداشته شود.

استاندار گلستان با اشاره به این که یکی از اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است گفت: رسیدن به این هدف جز با اتحاد شیعه و سنی امکان‌پذیر نیست.

زنگانه ادامه داد: تحقق تمدن نوین اسلامی توسط یک کشور امکان‌پذیر نیست و همه کشورها و مذاهب اسلامی باید برای آن تلاش و همکاری کنند.

استاندار گلستان به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع اعضای ستاد بزرگداشت ۴ هزار شهید گلستان اشاره کرد و گفت: این استان از لحاظ نیروی انسانی جزو مناطق ممتاز است و ساکنان آن با وجود تعلق به اقوام و مذاهب گوناگون، همزیستی مطلوبی با یکدیگر دارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان هم در این مراسم گفت: دشمن تمام‌وقت و تلاش خود را بکار گرفته تا با ایجاد تفرقه و جدایی، ملت‌های مسلمان را از هم دور کند که مسلمانان با هوشیاری باید مانع این کار شوند.

آیت الله سید کاظم نورمفیدی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، راهبرد دشمن ایجاد تفرقه است و تنها راهی که می تواند جلوی آن را گرفت اتحاد ملی است.

وی به اغتشاشات اخیر در برخی مناطق کشور اشاره کرد وگفت: در این آشوب‌ها دشمن همه توان خود را برای واردکردن آسیب به ایران به‌کار گرفت اما با هوشیاری و بصیرت مردم در رسیدن به هدف شوم خود ناموفق بود.

نماینده ولی فقیه در گلستان تاکید کرد: تقریب و وحدت اسلامی در همه کشورهای اسلامی به هدف مشترکی تبدیل شده و همه فهمیده‌اند که برای غلبه بر توطئه‌های دشمنان و به‌خصوص کشورهای استمعاری راهی جز اتحاد ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha