نگاه مخاطبان ایرنا به سلبریتی‌ها در حوادث طبیعی؛ نقش زیاد، اعتماد کم

تهران- ایرنا- نتایج یک افکارسنجی آنلاین در ایرنا نشان می‌دهد: با وجود اینکه نزدیک به نیمی از مخاطبان ایرنا (۴۸.۳) درصد برای اهدای کمک به زلزله زدگان به سلبریتی ها و افراد مشهور اعتماد کم دارند اما ۵۲.۷ درصد نیز نقش شخصیت‌های مشهور را در روند کمک رسانی به زلزله‌زدگان زیاد می‌دانند.

به گزارش گروه نظرسنجی ایرنا، به منظور سنجش نقش‌آفرینی سلبریتی‌ها در روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان و نیز میزان اعتماد افراد به این چهره‌ها، اداره‌ کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا افکارسنجی آنلاین هفته گذشته را به این موضوع اختصاص داد. پرسش‌های این نظرسنجی از روز ۱۸ تا ۲۴ بهمن ماه روی سایت ایرنا قرار گرفت. تعداد مشارکت کنندگان در پاسخ به ۴ پرسش این نظرسنجی به شرح ذیل است.

دراین نظرسنجی ۲۰۲۸۳ نفر شرکت کردند.

ارزیابی نقش سلبریتی‌ها در روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی (۵۲.۷ درصد) از مشارکت‌کنندگان اعلام داشته‌اند که نقش سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده در روند کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان «خیلی زیاد» و «زیاد» است. در مقابل ۳۲.۸ درصد این نقش را «کم» و «خیلی کم» ارزیابی کرده‌اند و ۱۴.۴ درصد گفته‌اند که این افراد «تاحدودی» می‌توانند نقش‌آفرینی کنند.

ارزیابی نقش سلبریتی‌ها در روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی

همچنین در سنجش میزان اعتماد مخاطبان ایرنا به این افراد برای اهدای کمک‌های خود به مناطق آسیب دیده، ۴۸.۳ درصد اعلام کرده‌اند «کم» و «خیلی کم» اعتماد دارند، ۳۶.۹ درصد گفته‌اند «خیلی زیاد» و «زیاد» و ۱۴.۸ درصد «تا حدی» اعتماد دارند.

ارزیابی نقش سلبریتی‌ها در روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی

مطابق نتایج این افکارسنجی آنلاین ۴۷.۹ درصد از مشارکت‌کنندگان عملکرد سلبریتی‌ها و چهره‌های شناخته شده در حوادث مشابه را «کم» و «خیلی کم» موفق دانسته‌اند. ۳۶.۵ درصد «خیلی زیاد» و «زیاد» و ۱۵.۶ درصد «تاحدودی» موفق ارزیابی کرده‌اند.

ارزیابی نقش سلبریتی‌ها در روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی

همچنین سلبریتی‌ها و هنرمندان با ۱۳.۱ درصد پس از هلال احمر(۲۵.۷ درصد) و نهادهای نظامی سپاه و بسیج(۲۱.۵ درصد) سومین انتخاب کاربران ایرنا برای اهدای کمک‌های خود هستند. مردم عادی با ۱۰.۵ درصد، ارتش با ۸.۷ درصد، خیریه‌ها و اشخاص معتمد با ۷.۸ درصد و هیات‌های مذهبی و مساجد با ۲.۶ درصد به ترتیب در رده‌های بعدی قرار دارند.

ارزیابی نقش سلبریتی‌ها در روند کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha