۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۱۰
کد خبر: 85030818
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پوتین: با آرامش از تحریم‌ها عبور می‌کنیم

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۹:۱۰
کد خبر: 85030818
پوتین: با آرامش از تحریم‌ها عبور می‌کنیم

تهران– ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در آستانه یکساله شدن جنگ اوکراین با اشاره به تحریم‌های فزاینده غرب به سرکردگی آمریکا، گفت که کشورش با قدرت و آرامش تمامی تحریم‌ها را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، خبرگزاری تاس با انتشار این خبر افزود: ولادیمیر پوتین در جریان ملاقات با قضات دادگاه حوزه های نظامی و قضایی گفت که روسیه تحت تحریم های بی پایان کشورهای غیر دوست به سر می‌برد اما با قدرت از عهده آنها بر می‌آید.

رئیس جمهوری روسیه در این دیدار گفت: ما تحت فشارهای مداوم خارجی، منظورم تمامی این تحریم های بی پایان است، به سر می بریم، همانگونه ما از میان تمام این تحریم ها با خونسردی عبور می‌کنیم.

پوتین گفت که اقدامات کشورهای غیر دوست (غرب به سرکردگی آمریکا)، هدف تخریب اقتصاد روسیه را دنبال می‌کند.

به گزارش ایرنا، مسکو که از تابستان سال گذشته نسبت به اعمال نفوذ سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) به مرزهای غربی روسیه هشدار داده و آنرا تهدیدی برای امنیت خود معرفی کرده بود، سرانجام در پی نادیده گرفتن دغدغه های امنیتی خود از سوی غرب و به ویژه آمریکا در ۵ اسفند ۱۴۰۰ به اوکراین حمله برد، طی این مدت کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با کنار گذاشتن گزینه دیپلماتیک برای برقراری صلح، با حمایت های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و اکنون با تجهیز اوکراین به سلا ح های پیشرفته تر و سنگین تر نظامی آشکارا سیاست تحریک کرملین را دنبال می‌کنند.

کشورهای غربی همچنین تاکنون تحریم های گسترده ای را علیه روسیه بخصوص در بخش گاز اعمال کردند که خود بویژه کشورهای اروپایی از این تحریم لطمه دیده اند. همین امر ادامه سیاست تحریم را به یکی از نقاط مورد اختلاف در میان کشورهای اروپایی عضو ناتو تبدیل کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha