رئیس شورا: ۶۱ درصد بودجه هزار میلیاردتومانی شهر گلستان عمرانی است

بهارستان - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر گلستان شهرستان بهارستان، از تصویب بودجه هزار میلیارد تومانی این شهرداری برای سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۶۱ درصد از بودجه سال آینده این شهر به امور عمرانی اختصاص خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رقیه ابراهیمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در سال جاری حدود ۴۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح های عمرانی قرارداد بسته شده است، اظهار داشت: به همین خاطر در بودجه سال‌ ۱۴۰۲ تمرکز اصلی تزریق پول برای تکمیل طرحهای نیمه تمام است.

رئیس شورای اسلامی شهر گلستان با بیان اینکه در کنار تکمیل طرح های نیمه تمام چند طرح شاخص در بودجه سال آینده پیش بینی شده است، ادامه داد: ساخت ورزشگاه ۲۰ هزار نفری گلستان در پارک ریه یکی از مهمترین برنامه‌های سال آینده است.

ابراهیمی به پیش بینی ایجاد چندین خانه فرهنگ در محله های کم برخوردار شهر گلستان اشاره و خاطرنشان کرد: سال آینده با به ثمر نشستن طرح های عمرانی نیمه تمام، شاهد تغییرات جدی در زیر ساخت های شهر گلستان خواهیم بود.

رئیس شورا: ۶۱ درصد بودجه یکهزار میلیاردتومانی شهر گلستان بهارستان عمرانی است

این مسئول افزود: طبق قانون، مسیرهای درآمدی زیادی برای شهرداری تعریف شده که عمده آنها در شهرهایی مثل گلستان از محل صدور پروانه های ساختمانی و جرائم ماده صد و منابع دیگر تامین می شود، به عنوان مثال با حل شدن مشکلات اراضی سبزدشت، شهرداری گلستان سال آینده حدود ۵۰۰ پروانه ساختمانی صادر می کند که همین میزان رقم قابل توجهی از بودجه سال آینده را تامین می کند.

رئیس شورای اسلامی شهر گلستان در پایان با اشاره به اینکه براساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ شاهد رشد ۲۰ درصدی بودجه هستیم، یادآور شد: بر اساس لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ هیچ بندی با عنوان فروش دارایی های شهرداری نداریم و صرفاً درآمد شهرداری بر اساس عوارض شهری، طرح های مشارکتی و اعتبارات دولتی تامین می شود.

شهر گلستان مرکز شهرستان بهارستان از توابع استان تهران است که در جنوب غربی استان تهران و در فاصلهٔ ۲۴ کیلومتری از پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha