کولاک شدید جاده درگز-قوچان در خراسان رضوی را مسدود کرد

مشهد-ایرنا- مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: جاده ترانزیتی قوچان- درگز و بالعکس به دلیل بارش برف و کولاک شدید، عدم وجود دید افقی رانندگان و لغزندگی سطح جاده تا اطلاع بعدی بسته است.

جعفر شهامت روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس اعلام راهداران و سامانه های نظارتی، در پی بارش مداوم و چهار روزه برف و باران ، سطح جاده های اصلی و فرعی استان در شهرستانهای قوچان، درگز، جوین، جغتای و کلات لغزنده گزارش شده است.

وی ادامه داد: پدیده مه گرفتگی نیمه شرقی خراسان رضوی نیز موجب کاهش دید افقی رانندگان در جاده های شهرستانهای این قسمت استان شده است .

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی با ورود سامانه جدید بارشی از روز یکشنبه بارشها به طور متناوب تا پنجشنبه این هفته تداوم خواهد داشت، مطابق این گزارش، تشکیل مه در نواحی مستعد به خصوص گردنه‌های کوهستانی و نیز احتمال بروز کولاک برف در خراسان رضوی پیش‌بینی می شود.

۵۱ گردنه به طول ۵۴۵ کیلومتر در راه‌های شهری ، ۱۷۲ گردنه به طول ۵۷۴ کیلومتر در راه‌های روستایی و ۱۳۶ منطقه کولاک‌گیر و مه‌گیر به طول ۵۸۶ کیلومتر در خراسان رضوی وجود دارد.

این استان با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیرآسفالته از نظر طول راه‌ها در جایگاه دوم کشور قرار دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha