پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی شد

تهران-ایرنا- مجمع انتخاباتی فدراسیون شمشیربازی از ساعت ۱۰ امروز (چهارشنبه) به ریاست سیدمحمد پولادگر معاون وزیر ورزش و با حضور تنها یک کاندیدا برگزار شد و پورسلمان با کسب ۵۰ رای، برای ۴ سال رئیس فدراسیون شمشیربازی شد.

به گزارش ایرنا، مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون شمشیربازی صبح امروز به ریاست سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و با حضور سیدمناف هاشمی نماینده کمیته ملی المپیک و نیز با حضور فض‌الله باقرزاده رئیس اسبق فدراسیون برگزار شد.

علیرضا پورسلمان تنها کاندیدای حاضر در این مجمع بود که با کسب ۵۰ رای، برای ۴ سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد.

در ابتدای این نشست فیلمی از معرفی سرپرست کنونی فدراسیون شمشیربازی و تنها کاندیدای این فدراسیون پخش شد.

پورسلمان در این مجمع، برگزاری لیگ حرفه‌ای پویا، راه‌اندازی مدارس شمشیربازی، انتشار دوباره فصل‌نامه شمشیربازی و فعالیت گسترده در فضای مجازی را از برنامه‌های آتی و در دستور کار این فدراسیون خواند و گفت: باید کمیته‌های مورد نیاز فدراسیون را فعال کنیم. دو کمیته تخصصی اقتصادی و اندیشه‌ورزی راه‌اندازی کرده‌ایم. در بحث تجهیزات مشکل داریم و قرار است شرکت تعاونی را با حضور هفت هیئت راه‌اندازی کنیم و برای وارد کردن تجهیزات و جلوگیری از گران‌فروشی، وسایل و تجهیزات از طریق تعاونی در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت. یک اتفاق خوب دیگر این است که در حال تولید پیست هستیم.

وی ادامه داد: شمشیربازی به برنامه نوروزگاه اضافه شده و تاکنون ۲ کشور برای حضور در این رویداد اعلام آمادگی کرده‌اند. برای ایجاد کمپ‌های بین‌المللی در کشور برنامه داریم. تلاش‌های جدی برای خلق پول از طریق کمیته اقتصادی داریم. در بحث کمک از اسپانسر اتفاقات خوبی افتاده است و به لحاظ تامین منابع مالی اذیت چندانی برای وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نداشتیم و سعی کردیم اعزام‌ها و دیگر کارها را خودگردان انجام دهیم.

کاندیدای ریاست فدراسیون شمشیربازی گفت: فعال بودن لیگ برتر در افق سه ساله فدراسیون قرار دارد. باشگاه‌ها باید دارای مدارس شمشیربازی و فعالیت حرفه‌ای باشند تا این رشته در کشور مانند هندبال و فوتبال حرفه‌ای باشند.

پورسلمان تاکید کرد: در تلاش هستیم نمایندگی کارخانه‌های معتبر تجهیزات شمشیر را در کشور داشته باشیم. همچنین تولید تجهیزات شمشیربازی در داخل کشور نیز آغاز شده است. این نوید را به ورزشکاران می‌دهم که سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان قول اهدای ۳۵۰۰ متر زمین در ورزشگاه آزادی را داد و برای فاز اول آن بودجه ۲۰ میلیاردی نیاز داریم.

در ادامه رای گیری برای انتخاب اعضا هیئت رئیسه فدراسیون شمشیربازی انجام شد و در نهایت فضل‌الله باقرزاده به عنوان نائب رئیس، شیرین رضایی نائب رئیس بانوان، علی محمد عزیزی کارشناس خبره، مریم نیک‌طبع کارشناس خبره و توحیده فولادی به عنوان خزانه‌دار انتخاب شدند.

در مجمع بعدی برای انتخاب دو نفر دیگر از اعضا هیئت رئیسه رای‌گیری خواهد شد.

پولادگر: رای قاطع مسوولیت پورسلمان را دوچندان کرد

سیدمحمد پولادگر معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش پس از پایان مجمع در جمع خبرنگاران گفت: به پورسلمان بابت رأی قاطع تبریک می‌گویم و این موضوع مسوولیت وی را دوچندان خواهد کرد.

وی افزود: امروز بیش از ۵۰ سال از تاسیس فدراسیون می‌گذرد و افرا زیادی در مسند آن قرار داشتند که یکی از آنها باقرزاده است که امروز در کنار ما حضور دارد. او ۱۷ سال رییس فدراسیون و عضو هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک بود و این نشان می‌دهد شمشیربازی چه جایگاه و ویژگی دارد.

پولادگر یادآور شد: هنوز مدال المپیکی نداریم و این حسرت بر دل جامعه شمشیربازی مانده است هر چند شاهد ناداوری هم بوده‌ایم. خوشبختانه پورسلمان هم دانش و هم تجربه زیادی دارد و این توقع ما را بالا می‌برد و امیدواریم در میادین جهانی و المپیکی به مدال خوشرنگ برسیم.

هاشمی: از لحاظ تجهیزات در حد رقبا نیستیم

دبیر کل کمیته ملی المپیک نیز گفت: حضور اعضای مجمع در این شرایط آب و هوایی نشان از علاقه آنها به شمشیربازی دارد. این فدراسیون انسان‌های بزرگی را به خود دیده و امروز با ۵۰ رای پورسلمان نشان داد مورد تایید اعضای مجمع است.

سیدمناف هاشمی ادامه داد: توقع زیادی از شمشیربازی در بازی‌های آسیایی داریم. هر چند از نظر تجهیزات در حد رقبا نیستیم اما کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و مهم‌تر از همه بخش خصوصی باید تلاش کنیم تا این مسأله حل شود.

وی یادآور شد: در بازی‌های المپیک تا یک قدمی مدال رفتیم و این نشان می‌دهد که می‌توانیم در این آوردگاه مدال کسب کنیم.

باقرزاده: شمشیربازی جامعه‌ای فرهیخته‌ای دارد 

رئیس سابق فدراسیون شمشیربازی نیز گفت: فرصت برای خداحافظی نبود اما اینجا می‌گویم، شمشیربازی جامعه فرهیخته‌ای دارد و خوشحالم سکان هدایت این فدراسیون به علیرضا پورسلمان سپرده شد.

فضل‌الله باقرزاده یادآور شد: پورسلمان به خوبی شمشیربازی را درک می‌کند و امروز خانواده شمشیربازی باید دست او را بگیرد. او مانند فرزند نداشته من است و باید با وفاق جلو برویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha