۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۲۸
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85031136
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امسال بالغ بر ۱۶ هزار پاکت محصولات دخانی قاچاق در گیلان کشف شد

رشت - ایرنا - معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان از کشف ۱۶ هزار و ۴۸۴ پاکت انواع محصولات دخانی قاچاق با ارزشی بالغ بر چهار میلیارد ریال در گیلان خبر داد.

محمد فیض روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : از ابتدای امسال ۶۰۳ مورد بازرسی از واحدهای عرضه کننده محصولات دخانی انجام شده و در این راستا ۵۳ مورد تخلف ثبت شد که مجموع ارزش ریالی کالاهای مکشوفه چهار میلیارد و ۹۷۷ میلیون ریال بود.

وی در ادامه با اشاره به اجرای فاز جدید طرح رهگیری کالاهای دخانی (سیگارت) در سراسر کشور و به تبع آن در استان گیلان افزود: طبق این طرح تنها آندسته از خرده فروشانی که در سامانه جامع تجارت دارای کد نقش می‌باشند، مجاز به خرید سیگار هستند و توزیع سیگار توسط عمده فروشان به افراد فاقد پروانه کسب و کد نقش ممنوع است.

وی ادامه داد:طرح رهگیری محصولات دخانی از سنوات قبل با هدف نظارت مطلوب و کاهش و ریشه کنی قاچاق سیگار از سوی مرکز برنامه ریزی و نظارت بر دخانیات کشور انجام شد و به موجب این طرح کلیه دارندگان مجوزهای توزیع استانی کالای دخانی برای تمدید مجوز ملزم به شفافیت بیش از ۸۰ درصدی ورودی به خروجی توزیع محصولات در سامانه جامع تجارت شدند. معاون بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان به ابلاغیه جدید ستاد صنایع دخانی کشور اشاره کرد و گفت: براساس این طرح تمدید کلیه مجوزهای توزیع استانی کالای دخانی منوط به ثبت اسناد و اطلاعات خرید و فروش در سامانه جامع تجارت با بیش از ۸۰% شفافیت در نسبت های ورودی به خروجی توزیع محصولات دخانی سیگار است.

به گفته وی، مسئولیت عدم رعایت موضوع بر عهده عمده فروشانی است که کالای دخانی خود را خارج از ضوابط خریده و به مصرف کننده نهایی یا خرده فروشان فاقد پروانه کسب و کد نقش عرضه می کنند.

وی گفت: معاونت بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گیلان آماده است تا پاسخگوی سوالات و ابهامات حوزه دخانیات باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha