۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85031217
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فشار واشنگتن برای افزایش حمایت از اوکراین

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 85031217
فشار واشنگتن برای افزایش حمایت از اوکراین

تهران- ایرنا- آمریکا در ادامه تلاش هایش برای دامن زدن به جنگ اوکراین به بهانه توان نیروی هوایی روسیه، دولت های غربی را برای حمایت بیشتر از اوکراین از جمله در زمینه دفاع هوایی تحت فشار قرار داده است.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای پولیتیکو در این زمینه گزارش داد: آمریکا همزمان با حملات جدید، درباره مجهز بودن روسیه به هواپیماهای جنگی قوی تر هشدار داد و کمک های بیشتر به اوکراین برای دفاع هوایی را خواستار شد.

واشنگتن روز سه شنبه هشدار داد که روسیه هنوز هم از نظر نیروی هوایی قوی تر است و بر ضرورت نیاز به کمک به اوکراین از طریق حمایت تسلیحاتی همزمان با ادامه حملات روسیه به دونباس در شرق اوکراین تاکید کرد.

پولیتیکو نوشت: مقامات امنیتی بیش از ۵۰ کشور که در بروکسل برای هماهنگی در زمینه کمک به کی‌یف گرد آمده بودند، درباره ارائه توپخانه، مهمات و تجهیزات زرهی بیشتر به اوکراین - به ویژه دفاع هوایی در بحبوحه نگرانی ها درباره جنگنده های روسی- گفتگو کردند.

یک مقام ارشد دولتی آمریکا که اجازه نداشت به صورت علنی در این زمینه صحبت کند، گفت: هر چند توانمندی های روسیه و نیروهای زمینی این کشور بسیار ضعیف شده و به تحلیل رفته، مسکو همچنان نیروی هوایی نسبتا قدرتمندی دارد.

این مقام آمریکایی افزود: اگر به هواپیماهای با بال ثابت و متحرک آنها (روسیه) نگاه کنیم اقدامات زیادی در مرزها انجام می دهند و آمادگی زیادی دارند.

وی با اشاره به بسیج گسترده نیروها در روسیه و تقویت دارایی های هوایی این کشور گفت، روشن است که روسیه خود را برای نوعی حمله تهاجمی آماده می کند.

پیشتر لوید آستین وزیر دفاع آمریکا ضمن اذعان بر قدرت هوایی روسیه تلاش کرد نگرانی ها درباره احتمال هر گونه حمله هوایی قریب الوقوع را کم اهمیت نشان دهد.

وی با این حال گفت ما می دانیم که روسیه تعداد قابل توجهی هواپیما در موجودی نظامی خود دارد و توانایی های زیادی باقی مانده است.

پولیتیکو نوشت: کارشناسان اشاره می کنند که استفاده از هواپیماهای جنگی در روزهای اولیه جنگ برای روسیه هزینه بر بود به همین دلیل مسکو استفاده از این هواپیماها در حریم هوایی اوکراین را محدود کرد.

مقام ارشد آمریکایی یاد شده اظهار داشت اما اکنون این حقیقت که توان نیروی زمینی روسیه تحلیل رفته است نشان می دهد که آنها به استفاده از جنگ هوایی روی آورده اند.

مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا روز سه شنبه مدعی شد که نیروهای روسیه با وجود پرتعداد بودن آنها، در دنباس با مشکل مواجه هستند.

به گزارش ایرنا، میلی که به همراه آستین وزیر دفاع آمریکا برای شرکت در نهمین نشست گروه ارتباطی دفاعی اوکراین و دیدار با وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو به بلژیک سفر کرده است روز سه شنبه در سخنانی مدعی شد: روسیه باخته است. آنها از نظر راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی باخته اند و بهای گزافی را در میدان نبرد می پردازند.

وی گفت تا زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به جنگ گزینشی خود پایان ندهد، جامعه بین المللی به حمایت از اوکراین با تجهیزات و قابلیت هایی دفاعی، ادامه خواهد داد.

پوتین ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) آنچه را که «عملیات ویژه» توصیف کرد، علیه اوکراین به راه انداخت و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و غرب در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha