۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85031226
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نرخ بیکاری در خراسان شمالی ۱.۶ درصد کاهش یافت 

۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 85031226
نرخ بیکاری در خراسان شمالی ۱.۶ درصد کاهش یافت 

بجنورد -ایرنا- معاون امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری در این استان ۱.۶ درصد کاهش پیدا کرده که این امر نتیجه اثر بخشی طرح های اشتغال در استان است.

به گزارش ایرنا، ناصر فخرموحدی روز چهاشنبه در رویداد "بانوی کار فرین تاثیرگذار" در خراسان شمالی اظهار کرد: کارآفرینان در عرصه تولید فعالیت های گسترده ای دارند ولی بیشتر محصولات آنها بدلیل نبود برند، بی نام در بازار عرضه می شود.

وی افزود: کارآفرینان استان در بخش های مختلف باید با ظرفیت ها و پتانسیل های این استان از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی، اتاق سرمایه گذاری و گمرک استان آشنا باشند و از این فضاها بهره برداری کنند.

صادرات ۱۸۷ میلون دلاری خراسان شمالی

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماه سال جاری از خراسان شمالی ۱۸۷ میلیون دلار کالا به سایر کشورها صادر شد که نسبت به سال های گذشته از افزایش چشمگیری برخوردار بوده است.

فخر موحدی اظهار کرد: بانوان در سال های اخیر در حوزه اقتصادی فعالیت چشمگیری داشته اند و اینک از آنان می خواهیم که از ظرفیت دانش بنیان ها نیز برای رونق کسب و کار خود استفاده کنند چرا که در این استان زمینه برای فعالیت این شرکت ها فراهم است.

وی گفت: اولین چراغ فرایند شرکت های دانش بنیان نیز توسط بسیج در استان روشن شد که در حوزه های مختلف، رویدادهای "تا ثریا" را برگزار کرد و نیاز و مشکلات مختلف استان شناسایی و برای رفع آن به شرکت‌های دانش بنیان واگذار شد.

فخر موحدی گفت: تلاش خواهیم کرد تا ایده ها و طرح های شرکت های دانش بنیان برای رفع مشکلات حوزه های مختلف عملیاتی شود که تاکنون در این زمینه اقدامات چشمگیری نیز انجام شده است.

برگزاری کارگروه عملیاتی

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی به برگزاری کارگروه عملیاتی برای رفع مشکلات بانوان کارآفرین نیز اشاره کرد و افزود: از مجریان برنامه ها در حوزه کسب و کار بانوان می خواهیم که برنامه ها را در قالب یک کارگروه عملیاتی برگزار کنند و حتی مسوولان مرتبط دعوت تا در محل برای رفع مشکلات برنامه ریزی شود.

فخر موحدی نبود زنجیره تولید در بخش های مختلف را از مشکلات اساسی استان دانست و افزود: به علت اینکه صنایع پایین دستی در این استان شکل نگرفته و یا حلقه ها به یکدیگر متصل نشده اند، ارزش افزوده چندانی عاید خراسان شمالی نمی شود.

وی افزود: اینک کارآفرینان حتی مواد اولیه خود را از سایر استان ها تامین می کنند و همچنین در فروش محصول نیز بیشتر از سایر استان ها اقدام می شود که هزینه های حمل و نقل به آن افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال در صنایع بسیار پر هزینه است خاطرنشان کرد: کسب و کار های کوچک و مشاغل خانگی با هزینه های بسیار کم و بعضا ناچیز ایجاد خواهند شد که باید در این راستا کارآفرینان را در بخش های مختلف مورد حمایت قرار دهیم.

فخر موحدی تصریح کرد: دولت برای ایجاد کار در بخش های مشاغل خانگی و کسب و کار های کوچک تسهیلات در بخش های مختلف از جمله تبصره ۱۸، صندوق کار آفرینی امید، تسهیلات مشاغل خانگی را ایجاد کرده است که فرصت بسیار خوبی برای ایجاد کار در این حوزه ها است که کارآفرینان می توانند از آن استفاده کنند.

پرداخت ۷۰ درصد تسهیلات اشتغال به بانوان

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی نیز در ادامه گفت: ۷۰ درصد تسهیلات اشتغال در بخش مشاغل خانگی را بانوان کارآفرین این استان دریافت کردند که در اقتصاد استان تاثیر گذار است.

مهدی اسلام خواه افزود: ایجاد اشتغال و کسب و کار به فاکتور های زیادی نیازمند است تنها دریافت تسهیلات منجر به شغل نخواهد شد.

وی بر توانمندی بانوان در ارایه کسب و کار های کوچک تاکید و اظهار کرد: بانوان استان در این راستا بسیار موفق عمل کرده اند که اینک بیشتر شرکت های تعاونی موفق متعلق به بانوان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha