کمیته علمی بررسی وضعیت مسمومیت دانش‌آموزان قم تشکیل شد

تهران - ایرنا - سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشکیل کمیته علمی ویژه‌ای با دستور وزیر بهداشت برای بررسی مستمر علت و وضعیت مسمومیت تعدادی از دانش‌آموزان در قم خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از وزارت بهداشت، پدرام پاک‌آیین افزود: این کمیته با ترکیبی از استادان برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های قم، تهران و برخی دیگر از دانشگاه‌ها در سطح ملی تشکیل می‌شود و معاون درمان وزیر بهداشت، مسئول تشکیل نشست‌ها و پیگیری مصوبات آن است.

وی ادامه داد: مسئولیت این کمیته بررسی شواهد علمی و آزمایشگاهی مسمومیت‌های شماری از دانش‌آموزان در قم است و یافته‌های این کمیته علمی از طریق رسانه‌ها در اختیار عموم قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، عباس ذاکریان فرماندار قم امروز چهارشنبه در این باره با اشاره به منفی شدن نتایج تمام آزمایشات و نمونه‌های گرفته شده از دانش‌آموزان قمی در عالی‌ترین آزمایشگاه‌های مرجع در تهران گفت: تاکنون موردی از آلودگی و مسمومیت در خون و نمونه‌های گرفته شده از دانش‌آموزان مشاهده نشده است.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه نیز روز گذشته ۲۵ بهمن در نشست خبری در پاسخ به سوالی درباره مسمومیت دانش‌آموزان در قم و ورود دادستانی قم به این موضوع گفت: تا این مرحله فقط می‌توانیم ابراز تأسف خود را اعلام کنیم. ۳۰ خانواده‌ در موضوع مسمومیت دانش‌آموزان شکایتی را در دادسرای عمومی و انقلاب قم مطرح کردند و دادستان قم با همکاری ضابطان مربوطه و آموزش و پرورش قم در حال بررسی موضوع هستند همچنین مراجع امنیتی و اطلاعاتی و قضایی در حال بررسی موضوع هستند و گزارش این موضوع به معاون اول قوه قضاییه تقدیم شده است.

وی یادآور شد: تاریخ این عارضه از نهم آذر امسال در هنرستان نور واقع در یزدان‌شهر قم بود و و منجر به مسمومیت ۱۸ دانش آموز شد و مجددا در ۲۲ آذر در همین مدرسه مجدد این اتفاق تکرار شد؛ دستگاه قضا این موضوع را جدی پیگیری می‌کند و ۵۱ نفر دیگر دچار مسمومیت شدند. نکته قابل تأمل وقوع این موضوع در مدارس دخترانه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha