به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدی بخش در نخستین رویداد مدیریت بحران ایران قوی ۱۴۰۱ که در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد، با اشاره به اینکه سند جامع هوانوردی به تمام دستگاهها ابلاغ شده،افزود:مدیریت بحران در صنعت هوایی یک تعریف کاملا متفاوتی دارد که بخشی از آن به سوانح هواپیمایی و حوزه فرودگاهی اختصاص دارد.
وی با بیان اینکه در این حوزه افراد آموزش دیده با شرح وظایف معین مشخص شده است افزود: در بخش فرودگاهی دستورالعمل ERP را داریم که همه شرح وظایف به ریز در آنجا مشخص شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بخشی از شرح وظایف در حوزه مدیریت بحران خارج از فرودگاه است که متاسفانه در این بخش مدیریت واحد وجود ندارد،تصریح کرد:سند جامع ایمنی هوانوردی را به تمامی دستگاهها ابلاغ کردیم که سالی یکبار مورد ممیزی سازمان جهانی قرار می گیریم، لذا در این زمینه به دستگاه های ذی ربط اعلام کرده ایم که در حوزه پیشگیری چه اقداماتی باید صورت گیرد.
محمدی بخش بیان داشت: متاسفانه تلقی عمده مردم از صنعت هوایی جابجایی مسافر است در صورتی که اگر بحران اجتماعی و طبیعی رخ دهد ما متناسب با آن باید آمادگی لازم را داشته باشیم.
وی با بیان اینکه متناسب با بحرانها در صنعت هوایی توسعه یافتگی نداشتهایم یادآور شد: در زمینه اطفاء حریق هوایی امروز به خودکفایی رسیده ایم که علت این موفقیت هم افزایی با نیروهای مسلح است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه همافزایی دستگاهها می تواند در مدیریت بحران موثر باشد تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم به سایر بخشها کمک کنیم درحال توسعه صنعت بالگرد هستیم، لذا در موضوع ارسال اطلاعات توجه ویژه ای به این بخش شده است .
محمدی بخش با تاکید بر اینکه در حوزه مانور و اجرای رزمایش دچار مشکل هستیم افزود: بر اساس اقلیم کشورمان که با تهدیدات سیاسی و طبیعی مواجه است باید هرسال یک مانور چند مرحله و ارتقا یافته تعریف کنیم تا از این طریق مشکلات و نواقص شناسایی و برطرف شوند .
رئیس سازمان هواپیمایی کشور خاطرنشان کرد: باید یک برنامه علمی با محوریت ستاد بحران کشور اجرا شود تا اشکلات موجود برطرف شود لذا وجود یک مرکز متمرکز کنترل اطلاعات در کشور نیاز است.
نظر شما