۸۶ میلیارد تومان به متقاضیان مشاغل خانگی در همدان پرداخت شد

همدان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۱۱۰ میلیارد تومان تسهیلات سهم مشاغل خانگی استان در سال جاری است که تاکنون ۸۶ میلیارد تومان آن معادل ۷۶درصد به متقاضیان اختصاص یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «یوسف شعبانی» روز پنجشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری با اشاره به تشکیل قرارگاه اشتغال برای صحت سنجی و نظارت بر اشتغال در استان افزود: ۸۴ درصد از فرصت های شغلی ایجاد شده در استان همدان تایید شده است.

وی یادآور شد: جز یک تبصره ۱۶ مربوط به نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی است که کمیته امداد از سهم ۵۸۰ میلیارد ریالی، ۴۳۴ میلیارد ریال معادل ۷۵ درصد از تعهدات خودش را محقق کرده و بهزیستی از ۳۳۶ میلیارد ریالی، ۱۸۳ میلیارد ریال معادل ۵۵ درصد از تعهدات خودش را اجرا کرده است.

به گفته وی این ۲ دستگاه به طور متوسط ۶۸ درصد از تعهدات معادل ۶۱۷ میلیارد ریال را محقق کرده اند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به اینکه بند ۲ تبصره ۱۶، به میزان یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان تعهد استان است، افزود: برای حوزه صنعت استان ۷۵۳ میلیارد تومان معادل ۴۷ درصد، حوزه کشاورزی ۳۳۶ میلیارد تومان معادل ۲۱ درصد و حوزه خدمات ۵۲۲ میلیارد تومان معادل ۳۲ درصد است.

وی تاکید کرد: در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ باید سرعت بالاتر رود که در این مورد با حالت انقباضی بانک ها مواجه هستیم.

شعبانی قانون تشکیل تعاونی های توسعه و عمران را یکی از ظرفیت های خوب برای ایجاد فضای کسب و کار و اشتغال در شهرستانها دانست و افزود: بر اساس قانون در هر شهرستان یک تعاونی تشکیل می شود و این تعاونی تا این حد اختیار پیدا می کند که شهرداری ها و نهادها بتوانند بدون اخذ تشریفات کارهای عمرانی را به این تعاونی بدهند که در استان همدان شهرستانهای درگزین و فامنین به عنوان آزمونه (پایلوت) انتخاب شده اند.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان همدان نیز گفت: سال گذشته از محل تبصره ۱۶ ، یک هزار و ۱۰۰ نفر اشتغال از سوی این نهاد ایجاد شده است.

«علی قره باغی» افزود: از سه هزار و ۴۷۶ پرونده، ۲ هزار و ۸۴۶ مورد بازدید شده است و ۳۴۸ نفر برای اشتغال به بانک های عامل معرفی شدند اما بانک ها تنها فقط ۶۰ پرونده معادل ۳.۵ میلیارد تومان از سهم ۲۴۰ میلیارد تومانی را تایید کرده است.

«محمد طوماسی» رئیس شورای هماهنگی بانک های استان همدان نیز گفت: سهمیه ای برای پرداخت تسهیلات از مرکز اعلام نشده است و دستگاههای اجرایی استان باید با مرکز برای دریافت تسهیلات هماهنگ کنند چراکه بانک ها نیز طبق دستورالعمل مرکز تسهیلات پرداخت می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha