کوتاه‌قدترین مرد جهان در آزادی زندانیان بوکان سهیم شد

مهاباد - ایرنا - «محمد قادرزاده» کوتاه‌قدترین مرد جهان با اجرای نمایشی در آزادی زندانیان در شهرستان بوکان سهیم شد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان های استان آذربایجان غربی، در حاشیه مراسم آزادی زندانیان شهرستان بوکان افشین قادرزاده کوچکترین مرد حال جهان با ۲۱ سال سن یکی از بزرگترین آرزوهای خود را شرکت و سهیم شدن در آزادسازی زندانیان اعلام کرد.

جشن بزرگ آزادی زندانیان مشمول عفو مقام معظم رهبری که با همت رییس زندان و دادستان بوکان و با دعوت از مسوولان و خیّرین برگزار شد.

در حاشیه این مراسم «محمد قادرزاده» ملقب به «افشین» که با ۶۵ سانت قد کوتاه قدترین مرد جهان است، گفت: از لحاظ دارایی به دلیل عدم تمکن مالی شرایطی لازم جهت آزاد کردن زندانیان نیازمند را که یکی از آرزوهایش است را تا به حال پیدا نکرده است.

کوتاه‌قدترین مرد جهان در آزادی زندانیان بوکان سهیم شد

وی اضافه کرد: از اینکه با گروه نمایش توانسته در مراسم آزاد سازی تعداد کثیری از زندانیانی که مشمول عفو مقام رهبری شده‌اند، شرکت کند، خوشحال است.

به گزارش ایرنا، رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و اعیاد ماه رجب با پیشنهاد عفو یا تخفیف مجازات بسیاری از متهمان و محکومان موافقت فرمودند.

دقت در جزییات عفو، بخشودگی و رأفت اسلامی اخیر که به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با موافقت رهبر معظم انقلاب صورت گرفته است، از گستردگی دایره مشمولان این عفو حکایت دارد.

این عفو گسترده، از جمله عفوهای معیاری است که آخرین بار در سال ۱۳۹۷ پیشنهاد و مورد موافقت رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفت؛ در اینگونه عفوها، رییس قوه قضاییه معیارهایی را به رهبر معظم انقلاب پیشنهاد می‌کنند و در صورت موافقت ایشان بر اساس آن معیارها افرادی مشمول عفو قرار می‌گیرند.

در عفوهای معیاری افراد بیشتری نسبت به عفوهای موردی و مصداقی مشمول بخشودگی و استفاده از امکانات و تسهیلات قانونی خواهند شد.

«محمد قادرزاده» با معلولیت جسمی - حرکتی شدید و با تلاش خانواده اکنون در آستانه ۲۱ سالگی با ۶۵.۲۴ سانتی‌متر قد در کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان کوتاه قدترین مرد زنده شناخته شد، وی از دارنده قبلی این عنوان، یعنی «ادوارد هرناندز» کلمبیایی که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۰ تا سال ۲۰۲۰ قدش ۷۰.۲۱ سانتی‌متر بود، پیشی گرفت و چهارمین مرد کوتاه قدی است که تاکنون توسط رکوردهای جهانی گینس تایید شده است.

«محمد قادرزاده» به همراه پدر و مادرش ساکن روستای شیخلر در ۵ کیلومتری غرب بوکان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha