۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۳
کد خبرنگار: 985
کد خبر: 85032382
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

آغاز نظارت بر تاسیسات گردشگری استان اردبیل در آستانه سفرهای نوروزی

اردبیل - ایرنا - سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث‌ فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از آغاز بازدیدهای نظارتی بر تاسیسات گردشگری این استان در راستای ارائه خدمات گردشگری در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش ایرنا ، یحیی نجارقابل روز پنجشنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: کارشناسان گردشگری ستاد اجرایی خدمات سفر طی روزهای اخیر بازدیدهای نظارتی خود را در شهرستان‌های خلخال و کوثر انجام داده و به مهیا شدن تاسیسات گردشگری پیش از آغاز سفرهای نوروزی نظارت کردند.

وی گفت: بازدیدهای نظارتی مربوط به ستاد خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ پیش از این از شهرستان‌های اردبیل و نیر آغاز شده بود و در گام دوم در جنوب استان انجام شده و در سایر شهرستان‌های استان نیز ادامه خواهد داشت.

نجار قابل ادامه داد: این بازدیدها مربوط به تمام تاسیسات گردشگری استان است و تلاش می‌کنیم با ارائه خدمات مطلوب به گردشگران در سفرهای نوروزی، سفر خوشی را برای آنها رقم بزنیم.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای گردشگری در اردبیل ارائه راهکارها برای توسعه اشتغال در استان را ضروری دانست و افزود: استان اردبیل مزیت‌های بالایی برای توسعه گردشگری دارد و زیرساخت‌های مختلفی در این بخش ایجاد شده است که می‌تواند زمینه را برای توسعه اشتغال فراهم کند.

اردبیل با حدود یک میلیون و ۲۴۸ هزار نفر جمعیت با استان‌های گیلان، زنجان و آذربایجان‌شرقی همسایه است و گردشگری در کنار کشاورزی و صنعت به عنوان سه محور توسعه این خطه به شمار می‌رود.

پیش از شیوع ویروس کرونا ۳۲ واحد هتل، ۸۷ واحد هتل آپارتمان، ۹۸ واحد مهمان‌پذیر، سه واحد کمپینگ و ۲ مجتمع گردشگری در کنار ۲ واحد اقامتگاه بوم‌گردی سالانه پذیرای هشت میلیون نفر گردشگر داخلی و افزون بر ۱.۶ میلیون گردشگر خارجی را در این استان میزبانی می‌کردند.

پل معلق مشگین‌شهر، کوه سبلان با ظرفیت کوهنوردی، وجود پیست اسکی آلوارس و سرعین به عنوان شهر چشمه‌های بهشتی از جاذبه‌های پر بازدید استان اردبیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha