۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 85032984
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

فرار مالیاتی ۶۴ شرکت در آذربایجان شرقی شناسایی شد

تبریز- ایرنا- مدیر کل امور مالیاتی استان آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه نسبت به تشکیل کارگروه فرار مالیاتی در استان اقدام شده است، گفت: با همکاری نیروهای مجرب اداره کل اطلاعات، فرار مالیاتی ۶۴ شرکت شناسایی شده است.

عیسی اروج زاده روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: با استفاده از احکام قانون مالیات های مستقیم نسبت به اقامه دعوا علیه مرتکبین جرم اقدام شده و پرونده های مطروحه در اداره کل دادگستری استان در دست بررسی است .

وی اظهار کرد: امروزه مالیات مهم‌ترین منبع درآمدی دولت محسوب می‌شود و سیاست‌های اقتصادی بر مبنای آن تعیین می‌شود بنابراین مبارزه جدی با فرار مالیاتی جزو برنامه های اولویت دار اداره کل امور مالیاتی استان است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و تمام فعالیت‌های آن به صورت الکترونیکی انجام می شود و در حال اجرای یک ابر پروژه اقتصادی به نام "سامانه پایانه فروشگاهی" است که تمام مودیان در این سامانه و پایانه فروشگاهی ثبت نام می شوند و به سازمان مالیاتی متصل خواهند شد.
اروج زاده در ارتباط با افزایش درآمدهای مالیاتی در سال آینده افزود: رویه اداره کل امور مالیاتی مبارزه با فرار مالیاتی و کاهش بار مالیاتی بر روی مودیان موجود می باشد و در سال آینده نیز این رویه با جدیت پیگیری خواهد شد.
وی گفت: رویه اداره کل امور مالیاتی آذربایجان شرقی تکریم ارباب رجوع و کمک به واحدهای تولیدی و شرکت های دانش بنیان است که بخشودگی جرایم مالیاتی یکی از این موارد می باشد و به مناسبت گرامی داشت دهه مبارک فجر نیز بخشودگی جرایم مالیاتی خوبی صورت گرفت.

اروج زاده اعلام کرد: در سال جاری نزدیک یکهزار و ۴۰۰ میلیارد تومان بخشودگی در استان انجام گرفته که این موضوع در راستای تسهیل و کارگشایی امور مودیان به خصوص واحد های تولیدی مثمر ثمر واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص معافیت های مالیاتی، شاهد افزایش ۶ برابری معافیت مالیاتی فعالان اقتصادی در مقایسه با سال های قبل هستیم که امیدواریم در رشد اقتصادی استان موثر باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha