۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 1049
کد خبر: 85033011
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز پیوستگی مردم را به نمایش گذاشت

تبریز - ایرنا_ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با اشاره به قیام ۲۹ بهمن سال ۵۶ مردم تبریز علیه رژیم شاهنشاهی، گفت: قیام مردم تبریز در چهلم شهدای قم، پیوستگی بخش‌ها و شهرهای مختلف را نشان داد و اعلام کرد که  ایران برای ما عزیز است و همه برای سربلندی خاک پاک آن تلاش می‌کنیم. 

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، در خطبه های این هفته نماز جمعه تبریز با بیان اینکه قیام ۲۹ بهمن مردم تبریز، قدرت جریان سازی را نشان داد، افزود: مردم غیور، شجاع و باهوش آذربایجان و تبریز یک حادثه را به یک جریان تبدیل کردند و نگذاشتند این حادثه در قم فراموش شود.

وی سومین عنصر در قیام ۲۹ بهمن تبریز را قدرت اثرگذاری دانست و یادآور شد: اگر این قیام نبود، ۱۹ دی قم معلوم نبود بتواند به تنهایی اثر بگذارد و قیام ۲۹ بهمن تبریز موجب شد تا فریاد رسای امام راحل بلندتر از همیشه به گوش همه مردم ایران برسد و آنان را تحت تاثیر قرار دهد.

فتنه اخیر در «شنبه تاریخی» به تاریخ پیوست

امام جمعه تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مردم آذربایجان و تعبیر ایشان از راهپیمایی ۲۲ بهمن به «شنبه تاریخی»، گفت: فتنه اخیر در «شنبه تاریخی» دفن شد و به تاریخ پیوست.

حجت الاسلام آل هاشم خاطرنشان کرد: طبق بیانات رهبری پیام ملت ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن، حمایت از انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بود و این پیام از همه صداها بلندتر بود.

وی با بیان اینکه بر اساس فرمایشات رهبری در این دیدار، در هیچ جای دنیا مردمی مانند مردم ایران یافت نمی شود که در مواقع حساس به وظیفه دینی و ملی خود عمل کنند، اظهار کرد: تشکر رهبر معظم انقلاب از ملت به خاطر این بود که مردم ایران یک «نه» بزرگ و باصلابت به همه گروه های برانداز و کشورهای حامی آن ها دادند.

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: ملت ایران دست رد را به سینه دشمنانی زدند که می خواستند مردم ایران را برای همیشه با آرمان های انقلاب قهر بدهند اما حضور پرشور مردم در راهپیمایی اخیر قدرت نمایی با عمق تاثیر بسیار بالا در معادلات داخلی و بین المللی بود.

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به اینکه به برکت هدایت های رهبری نظام اسلامی تصویر ایران در پسافتنه سال جاری، تصویر بزرگی از اتحاد ملی و انسجام اسلامی بود، ادامه داد: رهبری در این دیدار بر دیدن و روایت پیشرفت های انقلاب اسلامی تاکید کرد.

وی با تاکید بر اینکه حوزه روایت پیشرفت ها در سطح استان کار تبلیغی و اقناعی گسترده شروع شود، از رسانه ها و فعالان فضای مجازی و روزنامه ها خواست بخشی از فعالیت خود را برای روایت پیشرفت های انقلاب در استان معطوف کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: رسانه ها و فعالان رسانه ای و فضای مجازی استان باید مطالبه به حق رهبری در خصوص روایت پیشرفت های انقلاب اسلامی را عملیاتی کرده و آن ها را برای مردم مطرح کنند.

بزرگنمایی کاستی ها در جامعه به وحدت مردم آسیب می زند

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در این دیدار در خصوص عدم برخورد مواجهه ارتجاعی با ضعف ها، افزود: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که باید با رویکرد انقلابی ضعف‌ها را به نقاط قوت تبدیل کرد زیرا غرب و رسانه‌هایی غربی و مخالفان جمهوری اسلامی و ملت بیکار ننشسته‌ و به صورت مستمر در تنور بزرگنمایی کاستی‌ها می‌دمند تا یاس و ناامیدی در کشور به وجود بیاورند.

وی با بیان اینکه نتیجه بزرگ‌ کردن کاستی‌ها، ایجاد یاس در جامعه بوده و موجب می شود تا مردم آینده را تیره و تار ببینند، اظهار کرد: این موضوع خطای بسیار بزرگی بوده و موجب آسیب دیدن وحدت ملت می شود.

امام جمعه تبریز گفت: رهبری در این دیدار همچنین تاکید داشتند که باید نقدها هم از موضع انقلابی و با نیت اصلاح مطرح شود و با رویکردهای ارتجاعی مطرح نشود اگر انتقاد به گونه ای بیان شود که بسیار بزرگتر از اندازه واقعی مطرح شود منجر به یاس می شود بلکه باید مقدار مشکل بر اساس مقدار خود و به شیوه‌ای که‌ نوعی امید نسبت به حل آن به وجود بیاورد، مطرح شود.

حضور میلیونی مردم در راهپیمایی دل رهبر معظم انقلاب و امام زمان(عج) را شاد کرد

حجت الاسلام آل هاشم، با اشاره به حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن، ادامه داد: حضور کم‌ نظیر مردم در این راهپیمایی برای دوستان و دشمنان غیر منتطره بود و باید این حضور مورد بحث و بررسی های فراوان قرار گیرد.

وی با قدردانی از مردم آذربایجان و تبریز برای خلق حماسه ۲۲ بهمن، یادآور شد: مردم با حماسه آفرینی در نقاط مختلف استان، دل رهبر معظم انقلاب و امام زمان(عج) را شاد کردند و امیداست خداوند نیز دل های مردم را شاد کند.

دشمن به دنبال از بین بردن عقبه مردمی انقلاب اسلامی است

امام جمعه تبریز همچنین با بیان اینکه مردم سرمایه اصلی انقلاب اسلامی هستند، گفت: دشمن به دنبال از بین بردن عقبه مردمی و ایجاد انشقاق و شکاف اجتماعی و خدشه به انسجام ملی و اعتماد متقابل مردم و نظام است و حضور قاطع مردم در صحنه ها، تمام نقشه های دشمن را نقش برآب و خنثی کرد.

حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به اینکه دشمن با ایران قوی مخالف است، افزود: ما هر وقت قوی بودیم، دشمنی دشمنان زیاد شده است و در اغتشاشات اخیر دشمن فکر می‌کرد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال تولید امنیت از طریق اعمال خشونت و قهر خواهد بود ولی دیدند که بخشی از ساخت و ساز امنیت ملی دطی چهار دهه در مسیر عطوفت، مهربانی، عفو و کارآمدی می‌گذرد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی قدرت خود را روی اغنا و عقلانیت بنا نهاده است، اظهار کرد: خصومت دولت آمریکا با ملت ایران، اعمال تحریم های ظالمانه و تحمیل جنگ نرم و سخت به خاطر این است که می‌داند نه تنها ایران در مسیر قهقرا نیست بلکه با سرمایه اجتماعی بزرگی در حال پیشروی است.

حضور بی نظیر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باید انگیزه مسوولان برای خدمت به مردم را بیشتر کند

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: حضور باشکوه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن باید انگیزه مسوولان را برای خدمت به مردم بیشتر کند زیرا مردم به وظیفه خود عمل کردند و مسوولان باید برای خدمت به مردم خودشان را بیشتر از قبل آماده کنند.

حجت الاسلام آل هاشم، ادامه داد: در زمان کنونی تکلیف بزرگی بر دوش مسوولان جمهوری اسلامی است و اکنون نوبت مسوولان قوای سه گانه است تا مشکلات اقتصادی و معیشتی را به حداقل برسانند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha