زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در جشن مبعث شرکت کردند

شهر ری - ایرنا - مراسم جشن بزرگ بعثت حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی صلّی الله علیه وآله و سلم، در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام با حضور جمع کثیری از عاشقان اهل بیت و زائران ومجاوران حرم برگزار شد.

به گزارش ایرنا ، این مراسم باشکوه جمعه مقارن با شب عید مبعث، بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر عباس پسندیده با موضوع «محمد(ص)، پیامبر زندگی» و مدیحه سرایی ذاکر آل الله علیهم السلام حاج حمید منتظر برگزار شد.

زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در جشن مبعث شرکت کردند

همچنین در روز مبعث، مصادف فردا شنبه بعد از اقامه نماز جماعت ظهر و عصر در شبستان امام خمینی(ره)، حجت الاسلام و المسلمین حسین حلواییان به ایراد سخنرانی و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام حاج احمد نیکبختیان، به مدیحه سرایی خواهند پرداخت.

معاونت امور علمی و فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز بعثت نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی صلّی الله علیه وآله وسلّم ، مقدم عاشقان و ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام را به این ویژه برنامه ها گرامی می دارد.

زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی در جشن مبعث شرکت کردند

روز مبعث پیامبر اکرم ، روزی است که حضرت محمد (ص)، پیامبر گرانقدر اسلام، به درجه پیامبری برگزیده شد. در تقویم هجری قمری، ۲۷ رجب روز مبعث است.

حضرت محمد مصطفی ( ص) در روز ۲۷ رجب سال ۴۰ عام الفیل، همزمان با سال ۱۳ پیش از هجرت پیامبر اسلام، در غار حرا، توسط (جبرئیل) و از سوی خدا به پیامبری نایل آمد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

روز مبعث، روز برانگیختن خردهایی است که در تابوت خرافه گرایی، هوس پرستی و جهل پیشگی دفن شده بود. روز مبعث روز تولد عاطفه هاست؛ عاطفه هایی که در رقص شمشیرها زخمی می شد و در جنگل نیزه ها جان می باخت. آن روزها، دخترکان معصوم، به جای آغوش گرم مادر، در دامان سرد خاک می خفتند. جوانان بلندقامت، در جنگ جهالت ها، جان به بارش تیرها می دادند و زنان بی پناه، در بند اسارت می زیستند. آه که چه خارهایی به پای بشریت می خزید و چه زخم هایی دل عاطفه ها را می خست.

روز مبعث، روز مرگ قساوت ها و شرارت ها بود؛ روز مرگ کرامت هایی که به پای بت ها قربانی می شد؛ روز مرگ جهل و شرک و پرستش های ناروا بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha