۲۸ بهمن ۱۴۰۱، ۲۳:۰۶
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85033304
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروندبرگ و لاوروف راه‌های حل مسالمت آمیز بحران یمن را بررسی کردند

تهران- ایرنا- هانس گروندبرگ روز جمعه با "سیرگئی لاوروف" وزیر امورخارجه روسیه دیدار و درباره راه‌های حل مسالمت آمیز هشت سال جنگ و ویرانی گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های یمنی، گروندبرگ در بیانیه کوتاهی که منتشر کرد، اعلام کرد که سفر خود به مسکو را امروز پس از دیدار با لاوروف و شمار دیگری از مقامات روس به پایان برده است.

وی بدون اشاره به جزییات بیشتر تنها گفت که در این سفر نقش مهم جامعه جهانی و شورای امنیت در حمایت از طرف‌های یمنی برای رسیدن به راه حل پایدار از طریق مذاکره تشریح کرده است.

دیدار فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن و لاوروف همزمان با آن روی می دهد که گروندبرگ مذاکراتی را در ریاض، مسقط، عدن برای تمدید آتش بس سازمان ملل متحد انجام داد.

رایزنی گروندبرگ درحالی انجام شده که هشام شرف عبدالله وزیر امورخارجه دولت نجات ملی یمن پیشتر با برشمردن دوباره شروط انصارالله برای انجام این آتش‌بس گفت که این موضوع باید شامل پاره‌ای اقدامات باشد که در مقدمه آن پرداخت حقوق کارکنان یمن، توقف دستکاری ریال یمن، تضمین برای ورود کشتی‌های حامل فرآورده‌های نفتی، گاز منزل، مواد غذایی، انواع کالاهای تجاری و بازگشایی فرودگاه صنعا به صورت کامل و به همه مقاصد باشد.

محمد عبدالسلام سخنگو و رئیس هیأت مذاکره کننده انصارالله نیز درخصوص شروط این گروه برای آتش بس دوباره در یمن اعلام کرد که هرگونه راه‌حل جنگ یمن باید مستلزم پرداخت حقوق کارکنان از درآمدهای نفتی و گاز براساس بودجه سال ۲۰۱۴، بازگشایی فرودگاه‌ها و بنادر و جاده‌ها و نیز آزادی تمام اسیران و حل کامل موضوع بشردوستانه باشد.

به دنبال رایزنی های سازمان ملل متحد و حسن نیت صنعا، ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ آتش بسی دو ماهه در یمن برقرار شد که پس از دو دوره تمدید دو ماهه ۲ اکتبر گذشته (۱۰ مهرماه) بدون دستیابی به توافقی جدید به پایان رسید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha