۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ۲۰:۵۷
کد خبر: 85033665
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پخت و توزیع ۲۵ هزار قرص نان سنتی سوروک در مهریز یزد

یزد- ایرنا- همزمان با مبعث پیامبر اکرم (ص) برای دهمین سال متوالی افزون بر ۲۵ هزار قرص نان سوروک روز شنبه در حسینیه تاریخی باغ بهار مهریز یزد تهیه و بین مردم توزیع شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، پخت نان سنتی سوروک همه سال توسط اهالی محله باغ بهار با همکاری اقشار مختلف در فضایی معنوی به یاد شهدا ، اموات و درگذشتگان منطقه برگزار می‌شود.

عباس دهقانی‌زاده مسئول هیات حسینیه باغ بهار مهریز به ایرنا گفت: سر سال در حرکتی خودجوش و فرهنگی کار پخت نان سوروک در حسینبه باغ بهار از ابتدای صبح آغاز و تا شامگاه انجام می‌شود که امسال هزینه پخت آن بیش از ۶۰۰ میلیون ریال شده است که توسط مردم و خیران پرداخت شد.

پخت و توزیع ۲۵ هزار قرص نان سنتی سوروک در مهریز یزد

مردم مومن شهرستان مهریز از محلات مختلف از همان ابتدای صبح با نظم برای گرفتن نان سنتی سوروک برای مصرف خود و آشنایان در محل حسینیه بزرگ تاریخی باغ بهار حاضر می شوند.

سوروک یک نوع نان روغنی است که در استان یزد تهیه می‌شود و بیشتر آن را در ماه مبارک رجب و در روزهای پنجشنبه به یاد رفتگان و برای خیرات اموات و درگذشتگان می‌پزند.

این نان در گذشته برای شب‌نشینی‌های دوستانه نیز پخت می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت، نان سوروک با روغن کنجد تهیه می‌شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب یزد واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha