۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱:۰۱
کد خبر: 85033829
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پرواز آزمایشی دومین بمب افکن راهبردی توپولف روسیه

تهران – ایرنا – یک منبع در صنایع دفاعی روسیه به تاس گفت که دومین بمب افکن راهبردی توپولف Tu-۱۶۰M به یک مرکز آزمایش پرواز فرستاده شده و سومین بمب افکن نیز در حال ساخت است.

به گزارش شنبه شب  ایرنا از خبرگزاری تاس، این منبع در حاشیه نمایشگاه هوایی Aero India ۲۰۲۳ در بنگلور هند گفت: " اولین سری از این نوع هواپیما قبلا چندین پرواز انجام داده است. هواپیمای دوم به مرکز آزمایش پرواز فرستاده شده و سومین هواپیمای Tu-۱۶۰M در حال مونتاژ است. "

در اواخر سال ۲۰۲۲، اولین بمب افکن توپولوف راهبردی با نام Tu-۱۶۰M حامل موشک، مراحل آزمایشی کارخانه‌ای را به طور کامل پشت سر گذاشت. 

روسیه برنامه از سرگیری تولید بمب افکن‌های راهبردی ارتقا یافته Tu-۱۶۰ در سری Tu-۱۶۰M را پس از تصمیم ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور آغاز کرد.

توپولف Tu-۱۶۰ سنگین‌ترین هواپیمای نظامی مافوق صوت جهان با بال متغیر است.

این هواپیمای روسی که ناتو آن را بلک جک می‌نامد، یک بمب افکن راهبردی حامل موشک با بال متغیر مافوق صوت است. این هواپیما همراه با بمب افکن‌های Tu-۹۵MS، ستون اصلی هوانوردی دوربرد نیروی هوافضای روسیه محسوب می‌شود. Tu-۱۶۰M برای حمله به اهداف دشمن در مناطق دوردست با سلاح‌های هسته‌ای و متعارف طراحی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha