پیشگیری از اعتیاد نیازمند تعامل سازنده تمامی دستگاه‌های متولی است

اراک - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: پیشگیری از اعتیاد نیازمند تعامل سازنده تمامی دستگاه‌های متولی همراه با ارائه برنامه‌های نوین و کارگشا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «بهنام نظری» روز یکشنبه در نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی، افزود: همواره در حوزه مدیریت بحران پیشگیری مقدم بر درمان بوده و نیاز است در حوزه اعتیاد نیز اقدامات موثری در زمینه ورودی به کمپ های ماده ۱۶ استان انجام شود.

وی ادامه داد: نیاز است آموزش و پرورش و دستگاه های مربوطه با ارایه آموزش‌های لازم از گرفتار شدن جوانان در دام اعتیاد جلوگیری کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی خاطرنشان کرد: پیشگیری در حوزه مواد مخدر باید مقدم بر درمان باشد که این مهم اکنون کمرنگ است و پیشگیری باید هم‌تراز با موضوعات مقابله‌ای در دستور کار دستگاه‌های فعال در حوزه مبارزه با مواد مخدر قرار گیرد.

نظری اظهار داشت: حدود ۸۰ درصد افرادی که برای ترک اعتیار به کمپ‌ها مراجعه می‌کنند پس از خروج از این مکان‌ها مورد لغزش قرار می‌گیرند که این مه باید مورد بررسی ویژه قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: جمع‌آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنها در کمپ ماده 16 برای جلوگیری از مخدوش شدن چهره شهرهای استان ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: پشت هر کدام از باندهای مافیایی مواد مخدر سرویس‌های جاسوسی دشمنان اسلام و انقلاب حضور داشته و ورود مواد مخدر و مشروبات الکلی به کشور برای ضربه زدن به جوانان و ملت ایران انجام می‌شود.

نظری افزود: دشمنان انقلاب و اسلام که در جنگ رو در رو نتوانسته‌اند ضربه ای به ملت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کنند، واردات مشروبات الکلی و مواد مخدر به کشور را در دستور کار خود قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: دشمنان که مردم ایران را در زمینه واردات داروهای بیماران پروانه‌ای و سخت درمان مورد تحریم قرار داده‌اند با صادرات مشروبات الکی و مواد مخدر به ایران به دنبال دورکردن جوانان از حوزه‌های دینی هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: تمامی دستگاه‌های مسئول در حوزه مواد مخدر باید تلاش کنند تا جوانان و فرزندان این مرز و بوم را از توطئه‌های دشمنان دور کنند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این نشست گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ معتاد متجاهر امسال از نقاط مختلف استان جمع‌آوری و به کمپ ماده 16 تحویل شد.

«اکبر شایسته فر» افزود: در حوزه پیشگیری اقدامات مناسبی با همکاری آموزش و پرورش استان مرکزی انجام شده و نخستین دوره جامع تربیت مربی در مرکز آموزش شهرستان خمین برگزار شد.

وی ادامه داد: افراد آموزش دیده در این مرکز ، اقداماتی را در زمینه پیشگیری در سطح استان مرکزی انجام داده‌اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی افزود: کمبود سالن‌های ورزشی برای استفاده رایگان افراد جامعه از جمله مشکلات این حوزه است تا مردم در آنها حضور یافته و از خدمات آنان به صورت رایگان بهره‌مند شوند.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: موافقت ساخت ماده ۱۶ در یک هکتار زمین در این استان دریافت شده و ۴۵ میلیارد ریال منابع مالی نیز از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای ساخت این مکان اختصاص یافته‌ است.

«محمد زیدوند» افزود: در صورتی که قطعیت زمین مشخص شود، عملیات ساخت بلافاصله آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: در مرحله نخست یک بلوک ۲۰۰ نفره در مدت یک سال در استان مرکزی ساخته می‌شود و اعتبارات مورد نیاز برای ساخت مرحله دوم نیز از محل منابع مالی صنایع استان تامین می‌شود.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان مرکزی خاطرنشان کرد: پنج میلیارد ریال برای تجهیز کمپ ماده ۱۶ به این اداره کل اختصاص یافته و تجهیزات مورد نظر از قبیل تخت و جاروربرقی نیز خریداری شده است.

شهردار اراک نیز در این نشست گفت: گرمخانه‌های شهرداری این شهر از ابتدای زمستان فعال هستند.

«علیرضا کریمی» افزود: حضور معتادان متجاهر به دلیل نیاز به مواد مخدر به گرمخانه‌های شهرداری ممنوع است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha