۱۸ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۰۲
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85034319
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باهر: یک ست شمشیربازی ۸۰ میلیون تومان تمام می‌شود/ پورسلمان پرتلاش است

تهران- ایرنا- ملی‌پوش اسلحه سابر ایران گفت: برای تهیه یک ست کامل شمشیربازی باید حدود ۸۰ میلیون تومان هزینه کرد و صرف‌نظر از تامین تجهیزات، کم‌کم فدراسیون‌ها برای اعزام ورزشکاران به مسابقات با مشکلات بزرگی مواجه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، فرزاد باهر ملی‌پوش شمشیربازی ایران درحالی با رتبه هشتم به کار خود در جام جهانی شمشیربازی سابر به میزبانی ورشوی لهستان پایان داد که عملکرد درخشان او در این رقابت‌ها تمجید مسئولان برگزارکننده را به‌دنبال داشت تا با اهدای کاپ از او تقدیر شود. باهر در پایان این رقابت‌ها صعود ۷۲ پله‌ای در رنکینگ جهانی را تجربه کرد و در رده ۵۰ دنیا ایستاد.

وی که در لهستان تا یک‌قدمی مدال پیش‌رفته بود در گفت‌وگوی اختصاصی با ایرنا درخصوص عملکردش در این رقابت‌ها، تصریح کرد: بعد از صعود از مرحله گروهی رقابت‌های لهستان توانستم شمشیربازان قدری از چین و هنگ‌کنگ را در مرحله حذفی شکست دهم و به جمع ۶۴ نفر اول مسابقات راه پیدا کنم. در جدول ۶۴ نفره با قرعه بسیار سختی مواجه شدم و با هامر آمریکایی و تنها داره مدال المپیک جدول انفرادی آمریکا روبه‌رو شدم. با آنالیز خوبی که شب قبل از مسابقه از این حریف داشتم موفق شدم هامر را با اختلاف زیاد ۱۵ بر ۶ شکست دهم. این پیروزی درحالی رقم خورد که شب قبل از مسابقه همه دوستانم فقط از من می‌خواستند که با بازیکن آمریکایی خوب بازی کنم و کسی توقع پیروزی از من نداشت.

این ملی‌پوش گفت: حتی خودم هم فکر نمی‌کردم پیروز شوم و ته دلم می‌گفتم نکند به او ببازم. از این حریف ترس خاصی داشتم ولی تمرکز کردم و خدارا شکر موفق به پیروزی شدم. در مرحله دوم با شمشیربازی هندی روبه‌رو شدم که ظاهرا هندی است اما در یک کمپ تمرینی در فرانسه و زیر نظر یکی از بهترین مربیان دنیا تمرین می‌کند. می‌توانم به جرات بگویم که از جمع ۱۶ نفر برتر دنیا، ۵ الی ۶ نفرشان در این کمپ حضور دارند. شمشیرباز هندی چیزی حدود یک‌سال و نیم است که در این کمپ تمرین می‌کند.

وی افزود: حریف بعدی من بازیکنی از ژاپن بود که موفق به پیروزی مقابل او شدم. او رقیبی سرعتی بود و قبل از من محمد فتوحی و محمد رهبری را شکست داده بود ولی با آنالیزی که از این بازیکنم انجام دادیم، موفق به شکست او شدم.

باهر با اشاره به وقفه ایجاد شده در مسابقات لهستان گفت: مسابقات در ساعت ۱۴ تمام شد و ۸ نفر برتر مسابقات مشخص شدند. ولی یک وقفه ۳ الی ۴ ساعته وسط مسابقات ایجاد شد و محل برگزاری مسابقات تغییر کرد و حس می‌کنم همین امر باعث شد بدنم کمی تحلیل برود و درنهایت متاسفانه به حریف لهستانی باختم.

از رفتن فخری شوکه شدیم

باهر درخصوص شرایط شمشیربازان اسلحه سابر ایران بعد از رفتن پیمان فخری سرمربی اسبق تیم ملی گفت: همه می‌دانند که شمشیربازی ایران هرچه دارد از پیمان فخری است. من هم از این قاعده جدا نیستم و زحمات او بوده که باعث شده به جایگاه امروزم برسم. طی ۱۰ سال اخیر شمشیربازی اسلحه سابر ایران جهش بسیار خوبی داشته و توانستیم به دنیا بفهمانیم که ایران هم هست. متاسفانه جدایی او از تیم ملی در ابتدا همه شمشیربازان را شوکه کرد و نمی‌دانستیم باید چه کنیم. چون از بچگی با او کار کرده بودیم و فکر نمی‌کردیم کسی بتواند جای او را پر کند. خوشبختانه امین قربانی دستیار اسبق فخری، طی یک سال و نیم دوسالی که کنار فخری کار کرده بود، همه راه‌ها را یاد گرفته بود. در نبود فخری، قربانی همه مسئولیت‌ها برعهده گرفت و توانست تیم را به خوبی مدیریت کند. فکر می‌کنم همه بچه‌ها از قربانی راضی هستند و به شخصه فکر می‌کنم اتفاقات بسیار خوبی در انتظار شمشیربازی ایران است. البته پیمان فخری هم از راه دور کمک‌های زیادی به ما می‌کند. او هم به لحاظ فنی و هم به لحاظ روحی و روانی از ما حمایت می‌کند و امیدوارم بتوانیم درنهایت هم کسب سهمیه کنیم و هم به مدال المپیک برسیم.

باهر: یک ست شمشیربازی ۸۰ میلیون تومان تمام می‌شود/ پورسلمان پرتلاش است

پورسلمان شبانه‌روز در دسترس است

سابریست ملی‌پوش کشورمان با اشاره تعیین تکلیف ریاست فدراسیون شمشیربازی ادامه داد: بالاخره بعد از چند دوره اداره فدراسیون توسط سرپرست، تکلیف فدراسیون مشخص شد. پورسلمان در دوره سرپرستی‌اش در فدراسیون زحمات بسیار زیادی برای شمشیربازی کشید و با اسپانسرهایی که آوردند و با حمایت‌هایی که از تیم سابر داشتند، باعث دلگرمی ما شدند. امیدوارم حالا که صاحب کرسی ریاست فدراسیون هستند، کارهای بزرگی برای سابر و شمشیربازی ایران انجام دهند. به شخصه معتقدم که ایشان چنین پتانسیلی دارند چون تا به اینجای کار عملکرد بسیاری خوبی هم در اعزام تیم‌های نوجوانان و جوانان و هم اعزام تیم بزرگسالان داشتند. او شبانه‌روز در دسترس است و هر زمان که بخواهیم می‌توانیم با ایشان صحبت کرده و مشکلات‌مان را در میان بگذاریم.

هدفمان حضور موفق در هانگژو و کسب سهمیه المپیک است

باهر درخصوص بازی‌های آسیایی هانگژو و شرایط شمشیربازی ایران برای کسب سهمیه المپیک هم گفت: هدف ما حضوری موفق در بازهای آسیایی و کسب سهمیه المپیک است. ما در دو دوره بازی‌های آسیایی مدال کسب کردیم و باید در این دوره نیز از مدال‌های گذشته خود دفاع کنیم. البته چین و ژاپن در حال سرمایه‌گذاری‌های عظیمی در شمشیربازی هستند. به طوری که در همه کمپ‌های شمشیربازی دنیا حضور دارند. به‌خصوص این‌که تیم ژاپن با ۱۰ الی ۱۲ شمشیرباز در همه مسابقات حضور دارد. البته ما هم اردوهای بسیار خوبی داریم و امیدوارم بتوانیم قبل از بازی‌های آسیایی و مسابقات کسب سهمیه المپیک در چند اردوی برون‌مرزی و کمپ بین‌المللی شرکت کنیم و یا شمشیربازان سایر کشورها برای برگزاری اردوی تمرینی با ما به ایران بیایند. پورسلمان از این پیشنهاد استقبال و تاکید کرده هر شرایطی که برای آماده‌سازی تیم ملی شمشیربازی ایران نیاز باشد را فراهم خواهد کرد. امیدوارم شرایط مورد نیاز فراهم شود تا در بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات کسب سهمیه المپیک نتایج خوبی کسب کنیم.

ست کامل شمشیربازی ۱۵۰۰یورو تمام می‌شود

باهر گفت: همان‌طور که می‌دانید تجهیزات شمشیربازی بسیار گران است. با این که آل‌استار اسپانسر ماست و هرساله به ما تجهیزات می‌دهد اما گاهی این تجهیزات خراب می‌شود و مجبور می‌شویم که خودمان تجهیزات را خریداری کنیم. اما قیمت‌ها بسیار سرسام‌آور است و تجهیزات‌مان افزایش قیمت عجیب و غریبی داشته. مثلا برای خرید یک شمشیر نزدیک به ۲۰۰ یورو چیزی حدود ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان باید هزینه کنیم. به جز تجهیزات، برای اعزام‌ها هم کم کم به مشکل می‌خوریم چون با این وضعیت نه تنها فدراسیون شمشیربازی بلکه دیگر فدراسیون‌ها هم با مشکلات بزرگی مواجه خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha