قدردانی وزیر خارجه ترکیه از خدمات امدادگران ایرانی در مناطق زلزله زده + فیلم

تهران- ایرنا- مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با حضور در بیمارستان صحرایی ایران در شهر زلزله زده آدی‌یامان، از خدمات امدادگران ایرانی در جریان زلزله اخیر این کشور قدردانی کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، چاووش اوغلو در جریان بازدید از بیمارستان صحرایی بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهر آدی‌یامان به زبان فارسی از خدمات فعالان در این مرکز تقدیر کرد.

وی در این بازدید بیان کرد: خبر دارم که نیروهای امدادی ایران در جریان این زلزله خدمات شایانی کردند و من و کشور ترکیه منت‌ دار آنها هستیم.

مسئول این مرکز درمانی نیز در جریان این بازدید ضمن تشریح خدمات و اقدامات انجام شده در شهر آدی‌یامان، از تداوم عملیات و خدمات درمان زلزله زدگان ترکیه خبر داد.

همچنین امروز «کادیر چلیک» مسئول مرکز مدیریت بحران(آفاد) ترکیه در جلسه امضای سند تحویل اقلام امدادی ایران به ترکیه در شهر زلزله‌زده آدی‌یامان، از خدمات گروه عملیات و امداد جمعیت هلال احمر ایران و نیز کمک‌های ارسالی به زلزله زدگان ترکیه قدردانی کرد.

۶۳ نفر از نیروهای امداد و نجات هلال احمر ایران نیز که به همراه عوامل بیمارستان صحرایی ارتش در مناطق زلزله زده ترکیه حضور دارند، از دیروز عملیات خود را در روستاهای آسیب دیده در زلزله ترکیه آغاز کرده‌اند.

امروز نیز در ادامه ارسال کمک‌های ایران به مناطق زلزله‌زده ترکیه، ۶ تن لوازم پزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی تبریز به ترکیه ارسال شد.

به گزارش ایرنا، زمین لرزه بزرگی با شدت ۷.۷ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) در ساعت ۰۴:۱۷ دقیقه بامداد دوشنبه ۱۷ بهمن ماه ۱۴۰۱ برابر با ۶ فوریه ۲۰۲۳ جنوب ترکیه و شمال سوریه را لرزاند.

در جریان این زمین لرزه که از آن به عنوان «فاجعه قرن» یاد می‌شود، ۴۰ هزار و ۶۴۲ نفر جان باخته و بیش از ۱۰۸ هزار نفر زخمی شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha