دانشگاه نیازمند بازآرایی در گام دوم انقلاب است

تبریز - ایرنا - رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه دانشگاه را باید در محیط آموزشی - رقابتی دوباره بازسازی کرد، گفت: دانشگاه نیازمند بازآرایی در گام دوم انقلاب است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمدمهدی طهرانچی روز یکشنبه در مراسم جشن چهل سالگی تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز اظهار کرد: این دانشگاه پس از هدیه امام خمینی با کمک های مردمی بنیان گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه امروز دوران ترجمه گذشته است، گفت: ما صاحب فرهنگ و تمدن غنی هستیم بر این اساس نیازمند نگاه نو به مسایل علمی و فرهنگی در دانشگاه هستیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جوان امروز با جوان ۴۰ سال پیش خیلی متفاوت و پیشروتر و عاقل تر است، ما باید امروز پاسخ مناسبی به جوان امروزی بدهیم، افزود: ماموریت ما تربیت قوه عاقله است و در این مسیر تحصیل توانمندسازی دانشجویان مد نظر است.

طهرانچی با تاکید بر اینکه نوع نگاه باید در دانشگاه آزاد تغییر کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد متوقف نیست چون حرکت روبه جلو دارد و در گام اول دانشگاه بر محور توسعه دانش بود که در گام دوم دانشگاه درک مساله زیست بوم و رفع مشکل جوانان مد نظر است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در پایان قرن بیستم و آغاز قرن بیست و یک اتفاقاتی در دنیا رخ داده است، گفت: دانشمندان عرصه دانشگاه پژوهی معتقدند الگوی اول تولید پایان یافته و الگوی دوم تولید دانش در حال ظهور است، آینده دنیای علم هم شکل اش عوض شده است و این قدر این آینده تغییر یافته که پایان عمر دانشگاه نام گذاشته اند و دانشگاه دیگر نمی تواند حاکمیت خود بر تولید دانش را حفظ کند بنابراین روبه زوال خواهد گذاشت.

اقتصاد دانشگاه در حال گذار از اقتصاد دولت بنیان به اقتصاد بازار بنیان است

طهرانچی خاطرنشان کرد: اقتصاد دانشگاه در حال گذار از اقتصاد دولت بنیان به اقتصاد بازار بنیان است و امروز بخش خصوصی و شرکت های فراملی در عرصه تولید علم وارد شده اند.

وی با بیان اینکه تلاش برای به استخدام درآوردن نیروی دانشی دیگر کشورها به این خاطر است که بار اقتصاد بر دوش علم است، افزود: حرکت بسیار جدی از سمت عرضه علم به سمت تقاضای علم روی داده است.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی نخستین واحد دانشگاه آزاد اسلامی کشور در ۲۳ آبان ماه سال ۱۳۶۱ شمسی در تبریز، مکان فعلی مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی واحد این کلانشهر با سه رشته تاسیس و آغاز بکار کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha