مسکو، اوکراین را به تلاش برای ایجاد حادثه هسته‌ای متهم کرد

تهران - ایرنا - مسکو روز یکشنبه، اوکراین را به برنامه ریزی برای ایجاد حادثه هسته ای در سرزمین خود به منظور مقصر وانمود کردن روسیه پیش از برگزاری نشست سازمان ملل متحد، متهم کرد.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز؛ وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که مواد رادیو اکتیو از یک کشور اروپایی به اوکراین انتقال داده شده و کی یف آماده این اقدام تحریک آمیز گسترده می شود.

این بیانیه، هدف از این اقدام تحریک آمیزی را متهم کردن ارتش روسیه به حمله به تاسیسات خطرناک رادیواکتیو در اوکراین دانسته که منجر به نشت مواد رادیو اکتیو و آلوده شدن این منطقه خواهد شد.

مسکو از آغاز جنگ اوکراین در یک سال پیش، بارها کی یف را به استفاده از مواد بیولوژیکی یا رادیو اکتیو برای عملیات با جنگ افزارهای غیرمتعارف، متهم کرده، اما تاکنون چنین حادثه ای رخ نداده است.

کی یف و هم پیمانانش با رد چنین اتهاماتی به عنوان تلاش های رسوا برای انتشار اطلاعات نادرست، متقابلا مسکو را به برنامه ریزی برای چنین حوادثی به منظور نسبت دادن آنها به اوکراین، متهم کرده است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری تاس، دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به سخنان ویکتوریا نولاند معاون سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا درباره شبه جزیره کریمه، به شبکه تلویزیونی «روسیا ۱» گفت که ایالات متحده عامل اصلی مناقشات حاکم در عرصه بین‌المللی است.

وی افزود: اظهارات نولاند مبنی بر اینکه کریمه، هدف مشروع نظامی است، یک بار دیگر نقش آمریکا را به عنوان منشا اصلی تنش‌های بین‌المللی اثبات کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha