۱ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۲۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85034995
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ درصد عشایر استان قزوین تحت پوشش بیمه درمان قرار گرفتند

قزوین - ایرنا - مدیر امور عشایر استان قزوین گفت: ۱۰۰ درصد عشایر استان با حمایت دولت سیزدهم طی سال جاری تحت پوشش خدمات بیمه درمان قرار گرفتند.

سعید ابیت روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با پوشش ۱۰۰ درصدی بیمه سلامت برای جمعیت عشایری قزوین، در حال حاضر تمامی عشایر استان تحت حمایت یکی از بیمه های درمان (تامین اجتماعی یا بیمه سلامت) هستند.

وی اظهار کرد: با هماهنگی های انجام شده امکان اینکه عشایر قزوین از خدمات بیمه صندوق اجتماعی کشاورزان و روستاییان استفاده کنند نیز وجود دارد.

مدیر امور عشایر استان قزوین گفت: در راستای افزایش پوشش بیمه مستمری سالمندی (پیری)، مستمری از کار افتادگی کلی، مستمری فوت نیز هماهنگی های لازم با صندوق بیمه کشاورزان ، روستائیان و عشایر بعمل آمده و عشایر استان می توانند با مراجعه به اداره امور عشایر در روزهای سه شنبه نسبت به انجام این مهم اقدام نمایند.

۲ هزار و ۳۰۰ خانوار عشایری در استان قزوین زندگی می کنند که شغل اصلی آنها دامپروری (دام سبک) است.

از مهم ترین اقوام عشایری استان قزوین می توان به ایل شاهسوند و کله کوهی که در فصل کوچ بهاره از مناطقی از بویین زهرا به زرندیه در استان مرکزی کوچ می کنند و همچنین ایلات کلهر که از مناطق پایین دست طارم سفلی به ارتفاعات این منطقه کوچ می کنند، اشاره کرد.

بخشی از اقوام عشایری استان قزوین نیز لک و لر بوده و در بخش های کوهین و طارم سفلی ساکن هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha