استاندار: ۲ هزار پروژه اقتصادی نیمه‌تمام استان یزد در انتظار تامین مالی است

یزد- ایرنا- استان یزد با بیان اینکه بیش از ۲ هزار پروژه خرد، متوسط و کلان اقتصادی نیمه‌تمام با پیشرفت ۳۰ درصد در استان در انتظار تامین مالی است بر لزوم استفاده از روش‌های نوین تامین مالی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی و عدم اتکای صرف به منابع بانکی تاکید کرد.

به گزارش دوشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، مهران فاطمی در نشست هم اندیشی با فعالان حوزه بازار سرمایه استان، با محوریت مسائل مربوط به تامین مالی پروژه های استان و لزوم استفاده از روش های نوین تامین مالی پروژه‌ها، یکی از مشکلات بزرگ و ریشه ای موجود در کشور را تامین مالی کلیه پروژه های عمرانی و به ویژه اقتصادی مبتنی بر منابع بانکی دانست.

وی گفت: با توجه به تغییرات سیاست های بانکی، اتکای صرف به منابع بانکی در تامین مالی پروژه ها استان ها را دچار مشکلاتی می کند.

وی خاطرنشان کرد: با استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی می توان باعث احیای بخشی از پروژه های معطل مانده شد.

استاندار یزد همچنین یکی از مهمترین مسائل واحدهای تولیدی راکد استان را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: یکی از راه های خروج این واحدها از حالت رکود، استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی است.

فاطمی در ادامه به اهمیت برنامه ریزی برای مشارکت مردم در پروژه ها و هدایت نقدینگی موجود در جامعه به سمت تولید و پروژه های اقتصادی اشاره کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پیشرفت یزد؛ محصول نوآوری ها، ابتکارات و استفاده از راه های میانبر برای نجات از بن بست ها و یافتن مسیر بالندگی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha