۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبر: 85035331
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظامیان طالبان و پاکستان بار دیگر درگیر شدند

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۵۴
کد خبر: 85035331
نظامیان طالبان و پاکستان بار دیگر درگیر شدند

تهران - ایرنا - خبرگزاری صدای افغان (آوا) گزارش داد که نیروهای مرزی حکومت طالبان و نظامیان پاکستانی بار دیگر با هم درگیر شده‌اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا) یک منبع معتبر محلی گفت که این درگیری ساعت هفت صبح امروز دوشنبه رخ داده است. به گفته منبع، درگیری مسلحانه میان دو طرف پس از نزدیک شدن جنگ‌جویان طالبان به یکی از پاسگاه‌های نظامیان پاکستانی آغاز شده است.

منبع می‌گوید که دو طرف درگیر با سلاح‌های سبک و سنگین همدیگر را هدف قرار داده‌اند. در مورد تلفات و خسارات به جا مانده از این درگیری هنوز اطلاعاتی اعلام نشده است.

روز گذشته افغانستان با اعلام اینکه طرف پاکستانی به تعهدات خود عمل نکرده است، گذرگاه مرزی "طورخم" به عنوان پرتردد ترین پایانه مرزی مشترک دو کشور را بست.

به گزارش ایرنا از رسانه‌های پاکستانی، دولت موقت طالبان در کابل به نوع تعهدات اسلام‌آباد اشاره‌ای نکرد و با این حال به بستن مرز خود با پاکستان برای تمامی ترددهای عموم و فعالیت‌های تجاری تصمیم گرفت.

یک مقام طالبان که مسوولیت گذرگاه طورخم در داخل افغانستان را برعهده دارد به رسانه‌ها گفت که مرز مشترک با پاکستان بنا بر دستور رهبران امارت اسلامی تعطیل شده و این وضعیت تا اطلاع ثانوی برقرار خواهد ماند.

دولت پاکستان تاکنون واکنش رسمی به این تصمیم دولت موقت افغانستان نشان نداده اما منابع آگاه می گویند که اسلام‌آباد نسبت به اقدام طالبان شگفت زده شده است.

برخی منابع از سفارت پاکستان در کابل گزارش دادند که گذرگاه طورخم، پرتردد ترین پایانه مرزی میان دو کشور است و تصمیم طالبان اتباع افغانستانی و جامعه تجار این کشور را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

خبرگزاری باختر افغانستان نیز گزارش داد که مرز طورخم با پاکستان برای همه ترددها بسته شده و جزئیات بیشتر درباره این تصمیم متعاقبا اعلام خواهد شد.

طی ماه‌های گذشته ناآرامی‌ها در مرزهای پاکستان و افغانستان علیرغم رایزنی‌های دو کشور برای بهبود وضعیت باعث شد تا پایانه‌های مرزی برای تردد اتباع یکدیگر و رفت و آمد کامیون‌های باری بسته شود.

پاکستان بشدت از رویکرد حکومت طالبان در کنترل مرزهای مشترک با افغانستان گله مند است و افغانستان را به عدم همکاری در مقابله با تروریسم و برخورد با عناصر ضدپاکستانی متهم می‌کند.

این درحالی است که حکومت طالبان مدعی است، در حال حاضر هیچ گروه تروریستی در افغانستان حضور و فعالیت ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha