امام جمعه اردبیل: تربیت نسل قرآنی از ضرورت‌های جامعه است

اردبیل - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با اشاره به دسترسی آسان نوجوانان و جوانان به شبکه‌های اجتماعی و نبود سواد رسانه‌ای کافی ، تربیت نسل قرآنی را از نیازها و ضرورت‌های اساسی جامعه امروز دانست.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی روز دوشنبه در محفل قرآنی در مسجد میرزا علی اکبر اردبیل افزود: انفجار اطلاعات و دسترسی سریع و آسان نوجوانان و جوانان به شبکه‌های اجتماعی و نبود سواد رسانه‌ای کافی، سبب ناتوانی در تمییز سره از ناسره و تشخیص صدق و کذب اخبار و اطلاعات منتشره می‌شود.

وی افزود: افکار و اندیشه‌هایی که در تیررس و معرض چنین شبکه‌های افسار گسیخته باشند، به یقین آلودگی خطرناکی را در پی خواهد داشت ، چنانچه پیامبر اسلام (ص) فرموده‌اند "وقتی فتنه‌ها مثل شب سیاه به سراغ شما آمدند باید به قرآن پناه ببرید".

او ادامه داد: اگر خانواده‌ای نگران آینده فرزندان خویش باشد، باید در تقویت و تربیت اعتقادی فرزندان به قرآن و دارالقرآن پناه بیاورد و جامعه امروز، نیازمند تربیت قرآنی و برگزاری چنین محافل معنوی است.

وی به اجرای طرح سمیر بر اساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی استان اشاره کرد و گفت: اگر این طرح که برگرفته از حدیث امیرالمومنین (ع) یعنی "ولیکون القرآن سمیرک" (قرآن شب، قصه‌گوی تو باشد) به همت جوانان و فعالان قرآنی در اردبیل قوی‌تر ادامه یابد در آینده‌ای نه چندان دور شاهد تربیت نسلی قرآنی خواهیم بود.

در ادامه این محفل با فضیلت، تعدادی از قاریان و حافظان به تلاوت و قرائت قرآن پرداختند و برنامه‌هایی همچون تواشیح و همخوانی کلام وحی برگزار شد.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha