شستا آماده مشارکت در بازسازی مناطق زلزله خوی است

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل شستا از آمادگی برای بازسازی مناطق زلزله‌زده خوی خبر داد و گفت: برای سرعت بخشیدن به ساخت ساز و بازسازی مشارکت و همکاری لازم را خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، ابراهیم بازیان روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله خوی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در نظر داریم با تامین بخشی از مصالح ساختمانی کمک حال ساخت و ساز در مناطق زلزله زده باشیم. 
 
مدیرعامل شستا با تاکید بر ضرورت مقاوم سازی مناطق زلزله خیزی همچون شهرستان خوی، افزود: از این فرصت برای مقاوم سازی واحدهای روستایی این منطقه باید نهایت بهره را برد. 
 
وی تاکید کرد: کمک‌های از جمله اقلام زیستی  همچون پتو، چادر و گرمایشی در حد نیاز تامین و در میان زلزله زدگان توزیع شد. 
 
بازیان با بیان اینکه در بخش تامین لوازم و مصالح ساختمانی نیز با هدف سرعت گرفتن کار ساخت و ساز حتما مشارکت می‌کنیم، گفت: باید کمک کنیم بناها با توجه به شرایط آب و هوایی و سرد بودن هوا در زمان مناسب آماده و تحویل شود. 
 
وی یادآور شد: همکاران ما در ارومیه و تبریز حضور دارند و بر حسب نیاز و اعلام استان. تولیدات ساختمانی به سهم خودمان برای بازسازی کمک خواهیم کرد. 
 
بازیان مشارکت جمعی را از مهمترین موهبات پس از وقوع زلزله دانست که از این فرصت باید استفاده کرد تا بناها مقاوم سازی شوند و نوسازی در روستاها بطور کامل انجام شود. 
 
به گزارش ایرنا، با وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در هشتم بهمن ماه در شهرستان خوی تعدادی از منازل و مدارس دچار آسیب شدند. 
 
روند رسیدگی به ساکنان مناطق آسیب دیده از زلزله به صورت جدی بعد از گذشت بیش از سه هفته همچنان ادامه دارد. 
 
براساس اعلام مسوولان، در زلزله اخیر شهرستان خوی، ۲ هزار و ۱۲۰ واحد مسکونی بطور کامل تخریب و ۱۱ هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد همچنین ۸۴ مدرسه نیز آسیب دید که از این تعداد ۲۴ مدرسه باید تخریب و بازسازی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha