۳ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۳۴
کد خبر: 85037124
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهادت ۲ شهروند یمنی در حمله سعودیها به استان صعده

تهران - ایرنا- منابع خبری امروز چهارشنبه گزارش دادند که در حمله ارتش متجاوز سعودی به استان صعده در شمال یمن ۲ شهروند یمنی به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی المسیره اعلام کرد: در حمله توپخانه ای ارتش متجاوز سعودی به منطقه شدا در مرز استان صعده یمن با عربستان، ۲ شهروند سعودی شهید و دو نفر دیگر زخمی شدند.

برپایه این گزارش، زخمی های این حمله به بیمارستان رازح منتقل شدند.

مناطق مرزی استان صعده یمن بویژه در ماههای اخیر شاهد حملات و تجاوزگری مکرر توپخانه ای و راکتی ارتش سعودی بوده است که در جریان آن شماری از شهروندان یمنی شهید یا زخمی شده اند.

آتش بس یمن که بارها از سوی ائتلاف متجاوز سعودی نقض شده است به دنبال رایزنی‌های سازمان ملل متحد پیش از این یک بار تمدید شده بود. تمدید ۲ ماهه این آتش بس ۱۱ مرداد ماه به پایان رسید که مجددا تمدید شد و ۱۰ مهر پایان یافت.

پیش تر سرلشکر جلال الرویشان معاون دفاعی و امنیتی نخست وزیر یمن گفته بود که وضعیت نه صلح و نه جنگ یک تهدید است و تکیه ما بر اتحاد ملت و مسئولان است.

همچنین «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن گفته بود که آتش‌بس یمن با نقض مکرر آن توسط ائتلاف سعودی تقریبا از بین رفته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا و حمایت رژیم صهیونیستی، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha