رونق مجدد ترمینال کارگو فرودگاه اصفهان در دستور کار قرار دارد 

اصفهان- ایرنا- مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت:رونق مجدد ترمینال کارگو فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با تاکید ویژه استاندار و مساعدت رییس سازمان هواپیمایی کشوری در دستور کار قرار گرفته است.

ابوذر ضیایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: پس از برگزاری جلسه ای با رییس سازمان هواپیمایی کشور در اصفهان و پیگیری انجام شده، تعدادی هواپیما به ناوگان کارگو ترمینال کشور افزوده شده است.

وی ادامه داد: فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان در بخش ترمینال کارگو پس از فرودگاه حضرت امام (ره) از بهترین زیرساخت در بین فرودگاه‌های کشور برخوردار است.

مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان افزود: از سال ۹۸ تا اواخر سال ۱۴۰۰ با توجه به شرایطی که به‌دلیل شیوع کرونا در صنعت هوانوردی حاکم بود، صادرات بار هوایی رونق خوبی داشت اما از ابتدای امسال به‌دلیل کاهش همه گیری کرونا، پروازها در مسیرهای مسافری انجام شده نتوانستند با متولی ترمینال کارگو فرودگاه اصفهان به توافق برسند.

وی بیان کرد: قرارداد فرودگاه با اتحادیه کشاورزی است و اتحادیه با یکی از شرکت‌های حمل بار معتبر در کشور قرارداد دارد که نتوانستند بطور مجدد با شرکت ایران ایر برای حمل بار به توافق برسند.

ضیایی خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده و با دستور ویژه رییس سازمان هواپیمایی کشوری قرارداد جدیدی با یک شرکت تازه تاسیس هواپیمایی در زمینه حمل بار امضا شده است که اولین پرواز این شرکت امروز از فرودگاه مهرآباد به فرودگاه اصفهان انجام خواهد شد.

پایانه‌ بار هوایی(کارگو ترمینال) فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان، شهریور سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید. این پایانه با ظرفیت صادرات حدود ۷۰ تُن بار در هفته در زمینی به مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع با اعتبار بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان توسط اتحادیه تولید و صادرکنندگان میوه اصفهان احداث شده است.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش و پارک انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha