۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 85037373
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل قرآن وزارت آموزش‌وپرورش: طرح "اتقان"در مدارس با جدیت اجرا شود

بجنورد- ایرنا- مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش گفت: اجرای طرح «اتقان» برای معلمان، مدیران و معاونان ابتدایی در پنج استان گامی برای ارتقای سواد قرآنی است و باید با جدیت اجرا شود.

به گزارش ایرنا، میکائیل باقری روز چهارشنبه در یازدهمین شورای آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار کرد: طرح ملی اتقان که مخفف «ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران، مدیران و معاونان مدارس دوره ابتدایی» است از مصوبات کمیسیون آموزش قرآن کریم است.

وی افزود: این طرح قرار است در یک بازه سه تا پنج ساله با حضور همه مدیران، آموزگاران و معاونان ابتدایی برگزار شود و باید مدیران طوری برنامه ریزی کنند که تمامی افراد جامعه هدف به صورت مستمر در این طرح حضور داشته و از آن بهره مند شوند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: طرح اتقان در گام نخست در استان البرز اجرا شد و با تغییر رویکرد در پنج استان ایلام، قم، خراسان شمالی، بوشهر ‌و شهرستان‌های استان تهران به صورت آزمایشی در حال اجرا است.

باقری در ادامه سخنانش درباره فعالیت‌های صورت گرفته در خصوص آموزش، فهم و تدبر در قرآن کریم گفت: آموزش قرآن در آموزش و پرورش همانند سایر فعالیت‌های تربیتی اضلاع مختلفی دارد و والدین، کتاب درسی، فوق برنامه‌ها، معلم و مربی هر کدام در این آموزش سهیم هستند.

آموزگاران و مدیران دوره تحصیلی ابتدایی در طرح ملی اتقان (ارتقای توانمندی‌های قرآنی آموزگاران و مدیران دوره تحصیلی ابتدایی) با شرکت در ۶۰ ساعت آموزش حضوری و غیرحضوری به سه مهارت روان خوانی و صحیح آیات کتب درسی، حفظ و درک معنایی ۲۰ سوره آخر قرآن و و اجرای صحیح با درک معنا نماز دست می‌یابند.

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در سفر امروز چهارشنبه به خراسان شمالی ضمن دیدار با استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش حضور یافت و در حاشیه این جلسه ۲ طرح آموزشی و ورزشی شامل زمین چمن مصنوعی و سالن تیراندازی در هنرستان فنی و حرفه ای سید جمال‌الدین اسدآبادی بجنورد را افتتاح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha