تلاش برای برگرداندن واحدهای غیرفعال آبادان و خرمشهر به چرخه تولید

آبادان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر با بیان اینکه در تلاشیم بخش عمده‌ای از واحدهای غیرفعال را به چرخه تولید برگردانیم افزود: در سال‌های گذشته بیش از ۳۰ واحد تولیدی از طریق واگذاری به سرمایه‌گذار جدید یا پرداخت تسهیلات به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد ناظمی چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیش از ۲۰۴ واحد صنعتی فعال و غیرفعال در سایت صنعتی منطقه آزاد اروند وجود دارد که از این تعداد ۸۰ واحد تولیدی در آبادان و قریب به ۶۰ واحد در خرمشهر فعال هستند.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده بخش عمده‌ای از واحدهای تولیدی غیرفعال در شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر به چرخه تولید باز خواهند گشت تا زمینه صادرات و همچنین اشتغال در منطقه فراهم شود.

ناظمی نداشتن سرمایه درگردش و مشکل مالی همچنین تامین نشدن مواد اولیه را از علل غیرفعال بودن این واحدهای صنعتی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم که بخش عمده‌ای از واحدهای غیرفعال را به چرخه تولید برگردانیم.

وی رکود بازار همچنین مشکلات مدیریتی در سال‌های اخیر را از دیگر دلایل غیرفعال بودن ۶۴ واحد صنعتی در منطقه آزاد اروند دانست و افزود: در سال‌های گذشته بیش از ۳۰ واحد تولیدی از طریق واگذاری به سرمایه‌گذار جدید یا پرداخت تسهیلات به چرخه تولید برگردانده شدند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آبادان و خرمشهر تاکیدکرد: با وجود زیر ساخت‌های مناسب کماکان به علت مشکلات بانکی بسیاری از شرکت‌ها توانایی بازگشت به چرخه تولید را ندارند.

ناظمی عوامل مدیریتی، بازاریابی و بدهی به بانک‌ها را از دیگر عوامل غیرفعال بودن برخی از واحدهای صنعتی در آبادان و خرمشهر بیان‌کرد و افزود: سازمان منطقه آزاد اروند از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۰ واحد صنعتی را جهت دریافت تسهیلات به بانک‌های استان معرفی کرده است.

وی گفت: بسیاری از واحدهای غیرفعالی که هم‌اکنون در حال فعالیت هستند از طریق مذاکره با سرمایه‌گذاران و واگذاری به سرمایه‌گذار جدید فعال شدند.

ناظمی از ایجاد زیر ساخت‌ در شهرک‌های صنعتی منطقه آزاداروند خبر داد و بیان‌کرد: زیرساخت هایی نظیر آب، برق، گاز و مخابرات برای شرکت‌هایی که قصد فعالیت دارند در شهرک‌های صنعتی منطقه ایجاد شده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha