تجلیل از هواشناس سخت‌کوش کوهرنگ در حضور وزیر راه و شهرسازی

تهران- ایرنا- وزیر راه و شهرسازی از «منصور مهری بابادی» رئیس اداره هواشناسی کوهرنگ و دیدبان کشیک هواشناسی این شهر که چهار روز متوالی و در شرایط بد جوی وضع هوای این شهر را پایش کرد، قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، سازمان هواشناسی گزارش داد که وی در جریان برف سنگین بهمن ماه و به دلیل شرایط بد جوی، چهار روز متوالی و به‌تنهایی وضعیت جوی این ایستگاه را پایش کرده است.

در جریان بارش برف اخیر ارتفاع برف در ایستگاه کوهرنگ به ۲ متر ۶۰ سانتی‌متر رسید و تقریباً اکثر ادوات هواشناسی زیر برف دفن شده بود. این شرایط سبب شد تا دیدبان کشیک ایستگاه هواشناسی کوهرنگ برای قرائت پارامترهای جوی هر سه ساعت یکبار، مسیر منتهی به ادوات در سکوی هواشناسی و اطراف تجهیزات را برف‌روبی کند.

به گزارش ایرنا زمستان امسال دمای هوای ایستگاه کوهرنگ تا ۲۶- درجه سلسیوس کاهش یافته و چندین روز در محدوده ۲۰- درجه بوده است.

این ایستگاه در ارتفاع ۲۳۶۵ متری از سطح دریا واقع است و پایش وضع هوا در آن به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود. برای رعایت استانداردهای موجود در پایش وضع هوا، برخی ایستگاه‌های هواشناسی کشور در بیرون شهرها، دامنه کوه‌ها، جزایر و مناطق مرزی و صعب‌العبور بنا شده‌اند که پایش وضع هوا در آن با دشواری بسیاری انجام می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha