۴ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۰۰
کد خبر: 85037580
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حمله رژیم بی تاریخ به تمدن سوریه + تصاویر

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۸:۰۰
کد خبر: 85037580
حمله رژیم بی تاریخ به تمدن سوریه + تصاویر

دمشق–ایرنا-چند روز پیش بمب افکن های رژیم صهیونیستی چندین منطقه در دمشق و اطراف دمشق را هدف حملات هوایی تجاوزکارانه خود قرار دادند که در اثر آن شماری از سوری ها که اکثر آنها غیرنظامی بودند به شهادت رسیده وتعدادی دیگر نیز مجروح  شدند،یکی از نقاطی که توسط صهیونیست های بی تاریخ بمباران شد،دفتر اداری ارگ دمشق بود.

به گزارش امروز (پنجشنبه) دفتر منطقه ای ایرنا در دمشق، این بمباران که همزمان بود با زلزله مهیب شمال غرب سوریه و در عین حال شکسته شدن دیوار تحریم این کشور که توسط سران واشنگتن کشیده شده بود، نشان از عصبانیت شدید مقامات تل آویو داد، عصبانیتی که به زعم سران رژیم صهیونیستی فقط با بمباران و کشتار فروکش می کرد.

در حملات بامداد یکشنبه بمب افکن های رژیم صهیونیستی که از بلندی های جولان انجام شد، دو مکان در دمشق و چندین سایت راداری و مرکز نظامی نیز در اطراف دمشق و شهر شهبا در استان سویدا در جنوب سوریه مورد حمله تجاوزکارانه بمب افکن های رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

اولین مکان مورد اصابت راکت در داخل شهر دمشق دقیقا همان جایی بود که در۲۳ بهمن ماه سال ۱۳۸۶ حاج "عماد مغنیه" فرمانده نظامی اسطوره ای حزب الله در اثر اقدام تروریستی عوامل رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

مکان مورد اصابت دوم، ارگ تاریخی دمشق (بخشی از قلعه تاریخی دمشق) بود که بمب افکن های رژیم صهیونیستی آن را هدف قرار دادند، مکانی که به دلیل بی تاریخی صهیونیست ها مورد حمله قرار گرفت و نشان داد که بی هویتی و بی تاریخی چقدر برای صهیونیست ها گران تمام می شود.

ارگ دمشق از آثار تاریخی عصر "ایوبیان" می باشد که در جریان حمله هوایی اخیر رژیم صهیونیستی آسیب سنگین دید.

به غیر از خسارت های سنگین به ارگ دمشق و دفاتر اداری قلعه دمشق، خسارات گسترده‌ای نیز به موسسه هنرهای کاربردی و موسسه آثار باستانی دمشق که همگی نهادهای آموزشی هستند، وارد شد.

سران رژیم موقت و بی تاریخ صهیونیستی همانند گروه تروریستی داعش که لطمات زیادی به آثار تاریخی سوریه زد، فکر می کنند که با بمباران مناطق تاریخی و فرهنگی سوریه می توانند تاریخ این کشور کهن را نابود کنند، در حالی که مردم و مقاومت این کشور تاریخ سوریه هستند که هیچگاه نابود شدنی نیستند و روز به روز بالنده تر می شوند و بر عکس این صهیونیست ها هستند که تاریخ انقضای آنها به سر آمده و در سراشیبی سقوط و اضمحلال قرار گرفته اند.

آشنایی با ارگ دمشق

ارگ دمشق در نزدیکی بازار معروف حمیدیه و مسجد بزرگ اموی و در مرکز دمشق واقع‌شده و دژ مستحکمی می باشد که در قرون وسطی بنا شده و یکی از مکان های معروف دیدنی دمشق محسوب می شود.

این قلعه یکی از مهمترین آثار معماری نظامی و اسلامی در سوریه در عصر ایوبیان به‌شمار می‌رود و در سال ۱۹۷۹ در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

ارگ دمشق در شمال غربی دیوار شهر دمشق، بین باب الفرادیس و باب الجابیه قرار دارد که بخشی از شهر قدیمی دمشق است و با خندقی به عرض حدود ۲۰ متر، احاطه شده است.

محل کنونی قلعه در سال ۱۰۷۶ میلادی توسط "آتسیز بن اوق"، از فرماندهان جنگی ترکمن بنا نهاده شد. اگرچه ممکن است که این قلعه پیش از این تاریخ ساخته شده باشد، اما هیچ مدرکی دال بر بنای قلعه در این مکان در دوران هلنی و رومی وجود ندارد.

پس از ترور آتسیز بن اوق، برنامه ساخت این قلعه، توسط شاهزاده "تتش بن آلپ ارسلان"، سلطان دمشق و بنیانگذار سلسله سلاجقه شام، تکمیل شد.

حمله رژیم بی تاریخ به تمدن سوریه + تصاویر

حمله رژیم بی تاریخ به تمدن سوریه + تصاویر

حمله رژیم بی تاریخ به تمدن سوریه + تصاویر

حمله رژیم بی تاریخ به تمدن سوریه + تصاویر

حمله رژیم بی تاریخ به تمدن سوریه + تصاویر

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha