سرپرست گروه موسیقی آذری در جشنواره فجر: موسیقی نواحی به دانشگاه‌ها کشیده شود

تهران-ایرنا- سرپرست گروه «رهاب» آذربایجان شرکت‌کننده در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: موسیقی نواحی و این گونه سبک‌ها باید به دانشگاه کشیده و سینه به سینه باید ثبت و بایگانی و در دانشگاه‌ها تدریس شود.

فرامرز گلزارفرد در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: موسیقی نواحی ریشه‌ها، فرهنگ و ادبیات ما هستند و باید حفظ شوند چون هر کشوری را با موسیقی‌اش می‌شناسند و باید در این زمینه بیشتر کار شود.

وی که سرپرست گروهی ۹ نفره در جشنواره موسیقی فجر از آذربایجان را بر عهده دارد، ادامه داد: به جشنواره موسیقی آمده‌ایم تا صدای ایران و مردم آذربایجان را به گوش همگان برسانیم.

گلزارفرد گفت: جشنواره فجر رویداد موسیقیایی خیلی مهمی است که هر سال یک بار تکرار می‌شود و قطعا سهم بزرگتری در رساندن صدای موسیقی نواحی به گوش مردم دارد.

گروه رهاب در جشنواره موسیقی فجر ۱۰ قطعه از جمله ساری گلین و ریحان را اجرا کرد.

این نوازنده بالابان خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ بار با گروه‌های متفاوت در جشنواره شرکت داشتم و با این گروه و این تعداد و مجموعه، اولین بار است که به جشنواره آمده‌ام.

وی درباره توجه به موسیقی نواحی هم گفت: زحماتی که در این زمینه کشیده شده را نمی‌خواهم نادیده بگیرم ولی به نظرم کافی نیست.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر از ۲۸ بهمن‌ تا سوم اسفند به دبیری بهزاد عبدی در بخش‌های رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار می‌شود.

جایزه ترانه، ‌جایزه موسیقی و رسانه، بخش سرود و نشست‌های پژوهشی برنامه‌های دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha