۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۷
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85037883
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت ۱۰۱ اختراع ملی فناورانه در ایلام

۳ اسفند ۱۴۰۱، ۱۷:۳۷
کد خبر: 85037883
ثبت ۱۰۱ اختراع ملی فناورانه در ایلام

ایلام - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری ایلام گفت: شرکت های دانش بنیان استان از سال ۹۴ تا کنون با ۱۰۱ اختراع ثبت ملی ۴۰ میلیارد تومان و نیم میلیون دلار محصول فروش داشته اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا ولیزاده روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه های جمعی این استان اظهار کرد: در مجموع با حمایت های پارک علم و فناوری از شرکت های دانش بنیان از محل صندوق پژوهش و نوآوری پارک ۸.۵ میلیارد تومان تسهیلات با سود چهار درصد پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه صندوق پژوهش و نوآوری دارای ردیف بودجه است، افزود: این تسهیلات از طریق پارک علم و فناوری و از ۵۰ تا ۸۰۰ میلیون تومان وام به شرکت های دانش بنیان پرداخت می شود.

ولیزاده با بیان اینکه بانک ها از اعطای تسهیلات به شرکت های نوآور و دانش بنیان واهمه دارند، ادامه داد: عدم اعتماد و اطمینان بانک های عامل به طرح های نو و خلاقانه باعث امتناع آنها از پرداخت تسهیلات به این شرکت ها می شود.

رییس پارک علم و فناوری ایلام با تاکید بر اینکه اشتغال پایدار و درآمد با شرکت های دانش بنیان به نتیجه مطلوب می رسد، یادآور شد: شرکت های دانش بنیان و هسته های فناور به حمایت های مالی بانک ها و رفع موانع بروکراسی های اداری نیازمند هستند.

وی اضافه کرد: استفاده و حمایت از افراد صاحب ایده و طرح های خلاقانه برای تبدیل علم و ایده به محصول و فروش محصولات خلاقانه و نوآورانه به بازارهای داخلی و خارجی اولویت اصلی پارک علم و فناوری است که در این راستا نیاز به ورود سرمایه گذاران ریسک پذیر برای سرمایه گذاری در طرح های دانش بنیان و ایده های نو است.

ولیزاده گفت: هرچند رسالت پارک علم و فناوری حمایت و تلاش برای تبدیل محصولات خلاقانه و حرکت به سمت دانش بنیان کردن ایده ها و بازاریابی برای محصولات نوآورانه در بازارهای داخلی و خارجی است اما به طور معمول کمتر از ۱۰ درصد همه ایده ها قابلیت تبدیل به محصول فناورانه و بازاریابی ندارد.

به گزارش ایرنا، از سال ۱۳۹۴ تاکنون ۱۱۳ هسته فناور و ۲۳ شرکت دانش بنیان با ۳۸ محصول دانش بنیان و خلاقانه در پارک علم و فناوری استان ایلام ثبت شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha