ماشین‌آلات آواربرداری در مناطق زلزله‌زده خوی به ۱۴۰ دستگاه رسید

ارومیه - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی گفت: ۱۴۰ دستگاه ماشین آلات آوار برداری از ۶ استان کشور در مناطق زلزله‌زده خوی فعال است.

جعفر برزگر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: است دستگاه ها از استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی ، اردبیل، زنجان، کردستان و قزوین و البته سایر دستگاه های خدمات رسان استان روند آوار برداری را با سرعت ادامه می دهند.

وی اضافه کرد: تاکنون آواربرداری ۶۳۲ واحد مسکونی زلزله‌زده در خوی به اتمام رسیده است.

وی اظهار کرد: ابلاغ دستورکارهای واحدهای تعمیری در مناطق زلزله زده شهرستان خوی به سرعت ادامه دارد و این دستورکارها تاکنون به هفت‌هزار و ۹۰۰ واحد مسکونی در مناطق شهری و روستایی زلزله زده شهرستان خوی برای تعمیر و سکونت شهروندان ابلاغ شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان غربی ادامه داد: لیست واحدهای احداثی جهت صدور پروانه ساختمانی به مراجع صدور پروانه از جمله دهیاری ها و شهرداری ارسال شده است تا در کوتاهترین زمان ممکن فرآیند صدور پروانه های ساختمانی در محل روستاها و شهرها صورت گیرد.

برزگر گفت: مصالح ساختمانی از جمله سیمان و میلگرد مورد نیاز جهت شروع عملیات پی کنی و بتن ریزی از محل اعتبارات داخلی بنیاد مسکن تامین و به ۳۱۲ واحد مسکونی روستایی آواربرداری شده توزیع شده است.

به گزارش ایرنا بر اثر زمین لرزه ۵.۹ ریشتری هشتم بهمن در خوی، بیش از ۱۱ هزار واحد نیازمند تعمیر و افزون بر ۲ هزار و ۱۰۰ واحد نیازمند تخریب و بازسازی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha