مبارزه با باطل جلوه‌ای از تاسی پاسداران به اباعبدالله الحسین(ع)

شهر ری - ایرنا - ایثار و از خودگذشتگی و رافت با مردم و محرومان و قاطعیت مقابل گروههای تکفیری و سیاست های خصمانه دشمنان در اعمال و رفتار پاسداران سپاه موج می زند، آنها با عشق و ولایت مداری و تبعیت از سیره اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و حضرت سید الشهدا (ع) در عمل ثابت کردند که حق بر باطل پیروز است.

به گزارش ایرنا ، سوم شعبان (پنجم اسفند) روز پاسدار مصادف با ‌سالروز میلاد قافله سالار عشق و شهادت ، میلاد فرخنده امام خوبی‌ها و اسوه پاسداری از دین و آزادگی، سرور آزادگان جهان امام حسین(ع) است.

به پاس خدمات شایسته حافظان طریق حقیقت و ارج نهادن به مقام پاسداران غیور، روز سوم شعبان «روز پاسدار» نام گرفت. پاسداران ایران اسلامی همواره در تاسی به سالار شهیدان آوازه ای بلند دارند به همین مناسبت در تقویم ملی ایران سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای حفظ و تداوم انقلاب اسلامی که برخاسته از خواست و اراده مردمی بود، لازم بود که جوانان متعهد و سربازان فداکار اسلام به صورتی نظام مند، سازمان یابند تا برای همیشه سپر حوادث کشور و بزرگ‌ترین سنگر دفاع از ارزش‌هایی الهی شوند. به همین دلیل با هدایت عالمانه حضرت امام رحمه الله که دریایی از تجربه، هوشیاری بود، فرزندان انقلابی و دردآشنای ملت، نهاد مقدس سپاه پاسداران را در اواخر سال ۱۳۵۷ تأسیس کردند. به پاس خدمات شایسته حافظان طریق حقیقت و ارج نهادن به مقام پاسداران غیور، روز سوم شعبان «روز پاسدار» نام گرفت. پاسداران ایران اسلامی همواره در تاسی به سالار شهیدان آوازه ای بلند دارند به همین مناسبت در تقویم ملی ایران سوم شعبان سالروز ولادت امام حسین(ع) روز پاسدار نامگذاری شده است.

نهاد سپاه در زمانی به وجود آمد که کشور با انواع توطئه‌ها و شرارت‌ها روبه رو بود؛ زیرا دشمنان مستکبر تاب دیدن این را نداشتند که در کشوری که دیروز متحد سردمداران الحاد و ظلم بود، امروز پرچم عزّت و شکوه برافراشته شده است. در نتیجه دشمنان فزون خواه و جاه طلب در همان آغاز انقلاب و تشکیل نظام اسلامی، به توطئه و فتنه انگیزی دست زدند که با هوشیاری رهبر و مردم، ناکام ماندند. اما هرگز عداوت چپاول گران بین المللی و به ویژه آمریکا که به غارت اموال و ثروت‌های مسلمین خو گرفته بودند خاتمه نیافت؛ بلکه با قصد سرکوب کردن قطعی نظام نوپای اسلامی که اینک مرکز خروش و خیزش جنبش‌های آزادی بخش شده بود، ارتش و دولت عراق را وادار به حمله نمودند. اما ملت فداکار و غیرتمند ایران، با استمداد از الطاف خاص خداوند، با عزت و سربلندی از آن فتنه بزرگ و ویران گر بیرون آمد.

سپاه و مقاومت

سپاه پاسداران در بسیج و سازماندهی آزادمردان ایران و اداره خط نبرد با استکبار جهانی، نقش اساسی داشت. امام امت رحمه الله در توصیف ایثار و پایمردی جوانان متعهّد سپاه فرموده اند: من وقتی شما جوان‌ها را می‌بینم که با صداقت و با سلامت روح، فعالیت برای اسلام می‌کنید و خودتان را در معرض خطر مرگ قرار می‌دهید مباهات می‌کنم. افتخار می‌کنم که در بین مسلمان‌ها یک همچو جوان‌های رشید متعهد هست.

ایشان تصریح کردند : شماها امروز فرزندان اسلام هستید، شماها امروز فرزند رسول خدا هستید. خدمت به دیانت اسلام می‌کنید و در راه خدا قیام کردید. پاسدار قرآن کریم هستید. پاسداران اسلام مقدس هستید.

کمیته‌های انقلاب اسلامی

پاسداران و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) ثابت کردند حق بر باطل پیروز است

کمیته ها از جمله نهادهایی بودکه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشکیل شدند و در پیروزی انقلاب اسلامی ایران هم نقش موثری داشتند. پس از پیروزی انقلاب، مهم‌ترین هدف کمیته‌ها، حفاظت از انقلاب اسلامی در برابر بازماندگان رژیم پهلوی و دیگر معاندان و مخالفان انقلاب بود و از قدرتی برخوردار شدند که توانایی سرکوب هر اقدام تحریک‌آمیز از جانب مخالفان را بودند.

در همان اوایل انقلاب، شکل قانونی به کمیته‌ها داده شد و اصلاحاتی بر آن انجام گردید. این کمیته در سال‌های بعد نیز نقش مهمی در استقرار نظم و امنیت جامعه عهده‌دار شدند و در پایان جنگ تحمیلی عراق علیه ایران با ادغام در شهربانی و نیروهای ژاندارمری که ساختار مشابه قبل از انقلاب را داشتند نهاد دیگری به نام نیروی انتظامی را تشکیل دادند.

امام حسین علیه السلام و پاسداری

بدون شک قیام جاوید عاشورا و فداکاری امام حسین و یارانش فقط برای صیانت و پاسداری از ارزش‌ها و مقدّسات دینی بود و همین انگیزه در لحظه لحظه نبرد کربلا متبلور بود. اگر فداکاری و پاسداری سالار شهیدان نبود، نامی از اسلام و مکتب برجای نمی‌ماند. او از آغاز قیام الهی اش اعلام فرمود که وظیفه ام پاسداری از دین و به نمایش گذاشتن غیرت دینی است؛ چنان که می‌فرماید: «خدایا من معروف را دوست و منکر را ناخوش می‌دارم».

سپاه همچون حضرت اباالفضل العباس علیه السلام که مطیع محض رهبر و امام خویش بود و به منزله ی بازوی امام حسین علیه السلام محسوب می شد، بازوی مقام عظمای ولایت می باشد. تحقق این هویت مکتبی و آرمان الهی، بدون ارتباط با مقام ولایت، امری ناشدنی است. سپاه با این پشتوانه ی عظیم الهی و مکتبی، به اضافه ی نیروی انسانی مخلص، فداکار، آگاه، معتقد و متعهد به مبانی اسلامی، مکتب و ولایت با بهره گیری از سال ها تجربه، تخصص و بینش فنی، امروز به صورت مجموعه ای چون «بنیان مرصوص» است که انقلاب و نظام اسلامی را مانند دژی نفوذ ناپذیر در بر گرفته و از هر خطر و توطئه ای مصونیت می بخشد.

و اکنون سپاه با سه بعد بسیار قوی معنوی، نظامی و علمی، تحقق بخش امر خدای تعالی در قرآن است که فرموده:
وَ أَعِدُّوا لَهُمْ ما اسْتَطعْتُمْ مِنْ قوّةٍ و مِنْ رُباطِ الْخَیْلِ تُرْهَبونَ به عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُمْ...»

ویژگی‌های پاسدار

در مجموع می‌توان خصلت‌های یک پاسدار واقعی را چنین توصیف کرد: برخورداری از ایمان، علم، تعهّد، بینش عمیق سیاسی، آگاهی نسبت به روابط سیاسی و اقتصادی جهان و راه‌های نفوذ دشمن، فداکاری و گذشتن از همه چیز در راه دین، محبّت و عشق ورزیدن به حضرت حق، ولایت پذیری، داشتن غیرت دینی، حضور همیشگی و فعّال در اجتماع و برخورداری از روابط نیک و صمیمی با مردم و زیردستان.

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی نمونه پاسداران انقلاب سردار سلیمانی در طول دوران دفاع مقدس، با لشگر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت.این شهید بزرگوار اولین بار در آذر ۱۳۶۰ در عملیات مشترک ارتش و سپاه بنام عملیات طریق‌ القدس در غرب سوسنگرد بر اثر انفجار گلوله خمپاره از دست راست و شکم به شدت مصدوم شد.

پاسداران و عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) ثابت کردند حق بر باطل پیروز است

سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق (حشد الشعبی) به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی ماه سال گذشته در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در مسیر فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند.

سردار قاسم سلیمانی ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در استان کرمان چشم به جهان گشود. وی در ۱۲ سالگی، پس از پایان تحصیلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار ساختمان در کرمان شد. با شروع جنگ تحمیلی، وی راهی جبهه شد و کمی بعد، فرمانده بسیجی‌های هم‌ولایتی‌اش شد و سپس لشگری از بسیجی‌ها تشکیل داد که به لشکر ۴۱ ثارالله شهرت یافت.

سردار سلیمانی در طول دوران دفاع مقدس، با لشگر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت.این شهید بزرگوار اولین بار در آذر ۱۳۶۰ در عملیات مشترک ارتش و سپاه بنام عملیات طریق‌ القدس در غرب سوسنگرد بر اثر انفجار گلوله خمپاره از دست راست و شکم به شدت مصدوم شد.با پایان جنگ، لشگر ۴۱ ثارالله به فرماندهی سردار سلیمانی به کرمان بازگشت و درگیر جنگ با اشراری شد که از مرزهای شرقی کشور هدایت می‌شدند.

ایثار و از خودگذشتگی و رافت با مردم و محرومان

سردار سلیمانی با نقش آفرینی در تشکیل محور مقاومت و مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریستی مانند داعش و نابودی آنها امنیت را برای منطقه و جهان به ارمغان آورد. این شهید و همرزمانش با ایستادگی برابر مستکبران و عوامل سرسپرده و تروریستهای تحت حمایت آنها پرچم عزت و مقاومت را برابر دشمنان در منطقه به اهتزاز در آوردند.

این شهید فقط متعلق به کشور ایران نبود بلکه این شخصیت اثرگذار متعلق به همه آزادیخواهان جهان بود.

شهید سلیمانی در دل مردم جای داشت و این را می توان از تشییع پیکر بسیار باشکوه وی در نقاط مختلف کشور دریافت.

روحش شاد و یادش گرامی باد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha