۴ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۰۹
کد خبر: 85038231
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

مصاحبه ورودی با تحمیل هزینه، بدعت جدید برخی مدارس غیردولتی یزد

۴ اسفند ۱۴۰۱، ۹:۰۹
کد خبر: 85038231
محمدحسین فلاح
مصاحبه ورودی با تحمیل هزینه، بدعت جدید برخی مدارس غیردولتی یزد

یزد- ایرنا- مصاحبه از نونهالان پیش دبستانی با طرح چند سوال عجیب و غریب و دریافت مبالغی برای انجام این مصاحبه، بدعتی است که به تازگی برخی از مدارس غیردولتی یزد برای پذیرش نوآموزان نسبت به آن اقدام کرده‌اند.

خبرنگار ایرنا در بازدید سر زده از چند مدرسه غیردولتی، مشاهده کرد که برخی از این مدارس در حالیکه هنوز حدود هفت ماه به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده با دادن فراخوان برای ثبت نام، بدعتی تازه را پایه گذاری کرده‌اند.

انجام مصاحبه با نونهال ۶ ساله‌ای که فقط در خانه و در کنار والدین خود بوده و قصد ورود به یک محیط آموزشی را دارد بدعتی است که باید آموزش و پرورش استان از چنین بدعت‌هایی جلوگیری کند.

چندین مدرسه غیردولتی که آزمون ورودی هم ندارند صرفا برای مطرح کردن خود و کسب شهرت بیشتر، پس از دادن فراخوان، اقدام به انجام مصاحبه می‌کنند، مصاحبه ای که فقط حدود ۲ دقیقه به طول می‌انجامد و چند پرسش ساده و پیش پا افتاده و اغلب، غیرمرتبط در آن پرسیده می شود.

شگفتانه‌تر آنکه برای انجام این مصاحبه، مبالغی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هم از والدین دریافت می شود که جای تعجب دارد و پس از آن به والدین اعلام می کنند، پذیرش فرزندتان را به شما اعلام خواهیم کرد که این هم نوعی دیگر از بازار گرمی برای تبلیغ این گونه مدارس است.

نام این مدارس محفوظ است و می توانیم آن را در اختیار آموزش و پرورش استان قرار دهیم.

استان یزد اکنون ۲۸۰ هزار دانش آموز دارد که در ۱۴۰۰ مدرسه تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha