مولدسازی نباید مانند خصوصی سازی دچار آسیب و کاستی شود

مشهد-ایرنا- مدیر عامل سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت گفت: از دغدغه‌های این سمن، طرح جدید مولدسازی و آسیبهای آن است تا مانند تجربه ناموفق خصوصی سازی در اصل ۴۴ شاهد کاستی ها و آسیبهایی در دولت نباشیم.

علی اشرف نوری روز پنجشنبه در هفتمین همایش دیده بان شفافیت و عدالت در مشهد که با حضور اعضای این مجموعه و برخی مسوولان کشوری با محوریت مصوبه شورای هماهنگی سران قوا درباره مولدسازی دارایی‌های دولت آغاز به کار کرده است افزود: این تشکل از هشت سال قبل با مجوز تاسیس و به عنوان یک نهاد مردمی در حال فعالیت است و اقدامات برجسته ای در حوزه آموزشی، پژوهشی و مبارزه با مصادیق فساد گام برداشته است.

وی ادامه داد: در حوزه گزارش دهی تخلفات و دریافت گزارش های مردمی در تعامل با دستگاه های نظارتی و اطلاعاتی موضوعات زیادی بررسی شده و این تشکل حتی از تخلفات در برخی واگذاری های خلاف قانون و غارت اموال عمومی جلوگیری کرده است.

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت:یکی از اقدامات مثبت انجام شده در خصوص مبارزه با فساد، اجرای قانون شفاف سازی مجوز کسب و کارها بود و با اجرای قانون شفاف سازی از بسیاری از امضاهای طلایی جلوگیری شد.

احمد امیرآبادی فراهانی افزود: سازمان مردم نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت با وزیر اقتصاد به عنوان مجری قوانین یاد شده همکاری تنگاتنگی دارد.

وی اضافه کرد: در روند خصوصی سازی ها و فروش ها، اقدامات نامناسبی صورت گرفته که با اطلاع رسانی دیده بان از اجرای بسیاری از این تخلفات جلوگیری شده است.

دیده‌بان شفافیت و عدالت یک سازمان مردم نهاد (سمن) مبارزه با فساد منتسب به اصولگرایان است که با هدف شفاف سازی هر نوع سوء استفاده از اختیارات و قوانین، برای کسب منافع شخصی و گروهی مصداق فساد در شهریور ۱۳۹۴ تأسیس شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha