عرضه میوه شب عید در ۲۰ نقطه شهر تبریز

تبریز-ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با تشریح جزئیات عرضه میوه و مایحتاج عمومی در آستانه سال نو، گفت: میوه و سایر اقلام مورد نیاز مردم برای عید نوروز امسال متفاوت تر از سال های قبل در کلانشهر تبریز عرضه می شود طوری که در ۲۰ نقطه شهر تبریز میوه شب عید عرضه می شود.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی، اکبر فتحی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران، تفاوت عرضه امسال با سال های قبل را مربوط به زمان و نوع غرفه ها اعلام و اضافه کرد: عرضه میوه و سایر اقلام امسال از ۲۰ اسفند ماه در تعداد ۲۰ نقطه از شهر تبریز با پشتیبانی شهرداری و در محل غرفه های مشخص شده، انجام می گیرد و امسال این عرضه به حالت نمایشگاهی است.

به گفته وی در سایر شهرستان های آذربایجان شرقی نیز عرضه میوه و سایر اقلام نوسط تعاونی مصرف روستایی انجام می شود.

فتحی اظهار کرد: در سال های گذشته فقط دو قلم کالا در غرفه های شهرداری عرضه می شد که امسال به جهت مصادف شدن با ماه مبارک رمضان مقرر شد برنج و شکر به قیمت دولتی، مرغ منجمد و گوشت قرمز منجمد از نوع گوسفندی و گوساله در همان محل ها و نمایشگاه ها به قیمت دولتی عرضه شود.

وی ادامه داد: حتی در مورد سایر کالاها مثل قند و روغن نیز با هماهنگی هایی که با کارخانه های تولید کننده صورت گرفته است، مقرر شده این کالاها نیز با تخفیف ۱۵ درصدی در این محل ها عرضه شود.

فتحی با اشاره به زمان های پیک مصرف در آستانه سال نو، گفت: همیشه در این ایام بازار میوه و مواد غذایی مورد نیاز مردم داغ می شود و مردم برای تأمین مایحتاج خود روانه بازار می شوند که امسال هم برای اینکه ما بتوانیم بازار را تنظیم کنیم و تعادلی بین عرضه و تقاضا به وجود آید، اتحادیه تعاون روستایی به عنوان مباشر انتخاب شده و خرید دو قلم میوه از جمله پرتقال و سیب را انجام داده است.

به گفته وی این میوه ها در حال حاضر در سردخانه های آذربایجان شرقی موجود و به اندازه کافی هم تامین شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی اضافه کرد: در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان برنج تایلندی به میزان ۲۱۴۱ تن، برنج هندی ۷۳۴ تن، شکر خانوار ۴۰۰ تن، شکر صنوف ۱۷۸۰تن، گوشت مرغ منجمد ۴۸۰ تن ، گوشت قرمز منجمد ۹۶۰ تن گوساله و ۲۴۰تن گوسفندی به قیمت های مصوب تنظیم بازاری در استان در حال توزیع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha