طرح جهاد آبرسانی به ۳۳ روستا در استانهای خراسان بهره‌برداری شد

مشهد- ایرنا- عملیات آب رسانی به ۳۳ روستا در استانهای خراسان رضوی، شمالی و جنوبی روز پنجشنبه طی مراسمی به طور همزمان در قالب طرح جهاد آبرسانی دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: اکنون شاهد افتتاح عملیات آبرسانی به ۱۵ روستا در استان خراسان رضوی، ۱۵ روستا در استان خراسان جنوبی و سه روستا در استان خراسان شمالی هستیم.

سردار سرتیپ پاسدار علی اکبر پورجمشیدان افزود: در مجموع امروز بیش از ۵۰ هزار نفر جمعیت روستایی در سه استان خراسان از نعمت آب شرب سالم پایدار بهره مند می شوند.

وی بیان کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) مجموعه حاکمیتی است و برای خدمت به مردم راه اندازی شده  که در قالب این قرارگاه بخشی از مشکلات اساسی مردم به خصوص در مناطق محروم رفع می شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: موضوع آب مقوله بسیار حساسی است و اگر همه امکانات باشد اما آب نباشد زندگی ممکن نیست، چنانکه بخش زیادی از مردم در استانهای سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی به دلیل بی آبی مهاجرت کرده اند.

وی ادامه داد: در قالب طرح جهاد آبرسانی کار جهادی در دولت سیزدهم به همت سپاه، بخش خصوصی و سایر دستگاه ها در حال انجام و نمونه خوبی از هم افزایی در حال ارائه است.

سردار پورجمشیدان گفت: توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبرهای خوبی برای مردم در راه است که عملیات در حال احداث ۲۷ هزار کیلومتر جاده از این جمله است و امیدواریم این خدمات به خوبی اطلاع رسانی شود.

وی تاکید کرد: مردم ولی نعمت ما هستند و باید به خوبی به آنها به خصوص به روستاییان و روستاهای مرزی خدمت رسانی شود.

جهاد آبرسانی به روستاها به عنوان ابرپروژه در کشور از اوایل سال ۱۴۰۱ عملیاتی شد، این طرح در اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت امسال توسط قرار گاه امام حسن مجتبی (ع) و شرکتهای آبفا ادامه یافت.

در سال ۱۴۰۱ این طرح برای ۱۰ هزار روستا در کشور آغاز شد که هفت هزار و ۱۳۸ روستا توسط قرارگاه و سه هزار روستا توسط شرکتهای آب وفاضلاب انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha