به گزارش ایرنا، مهدی هژبری سردبیر رسانه طرفداری درباره حضور در این نمایشگاه گفت: طبق صحبتهای انجام شده با ستاد برگزاری نمایشگاه، قرار شد یک غرفه ۲۴ متری در یکی از سالن های مناسب نمایشگاه برای برگزاری مسابقات مختلف رسانه طرفداری در نظر گرفته شود. برای این نمایشگاه ما مسابقه «گزارشگر شو» را طراحی کردهایم که از بازدیدکنندگان تست گزارشگری میگیریم.
وی افزود: همچنین در روزهای نمایشگاه که فوتبال پخش میشود، قصد داریم برنامه سازی کنیم، یعنی کارشناس داوری و کارشناس فنی دعوت کنیم تا آن بازی را برای کسانی که حضور دارند آنالیز کنند و مردم فوتبال را با حضور آنها ببینند. علاوهبر این قرار است چند سیستم در غرفه بگذاریم تا کسانی که علاقمند هستند کار خبرنویسی را آموزش ببینند.
سردبیر رسانه طرفداری ادامهداد: ما میخواهیم مسابقه گزارشگری برگزار کنیم و برندهها را جذب میکنیم. به عبارتی این یک مسابقه یک فرصت جدی است. اگر متوجه بشویم که کسی در حوزه گزارشگری یا خبر نویسی حرفی برای گفتن دارد، وی را برای سال جدید جذب میکنیم. بنابراین اگر کسی استعداد کار رسانه چه خبرنویسی چه گزارشگری را دارد میتواند به غرفه ما سر بزند.
هژبری با اشاره به اینکه رصتا فرصت برقراری ارتباط رسانهها با یکدیگر است، اضافهکرد: این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی است تا رسانههایی که دارای مجوز از ساترا هستند و کار تصویر میکنند، از تجربیات یکدیگر استفاده کنند. در نمایشگاه، همانطور که ما دستاوردهایمان را عرضه میکنیم، سایر رسانهها هم به همین هدف حضور پیدا میکنند. لذا این یک فرصت است تا از تجربیات آنها بهره ببریم، ایدههایشان را ببینیم و ایدههای خودمان را در معرض نقد قرار دهیم.
وی افزود: ما ایدههایی برای سال آینده داریم که میخواهیم در این نمایشگاه آنها را تست کنیم تا بازخورد مخاطبان را ببینیم. در کل، این فرصت مهمی است برای رسانهها که از نزدیک با مخاطب خود ارتباط بگیرند. در روزهای عادی، ارتباط ما با مخاطبان در این حد است که ما خبر میفرستیم و آنها گیرنده هستند اما در این نمایشگاه این فرصت داده میشود که آنها نظر بدهند و ما گیرنده باشیم. این اتفاق امتیاز بزرگی است که با مخاطب خود رو در رو گفتوگو کنیم، ایدههای رقبا را ببینیم و ایدههای خود را بسنجیم.
هژبری با تاکید بر اینکه برگزاری این نمایشگاه اتفاق خوبی است، گفت: امیدوارم این نمایشگاه تداوم داشته باشد. مهمترین امتیاز این نمایشگاه این است که جنبه سیاسی ندارد و برای کار رسانهای است و همه حضور دارند تا دستاوردهای رسانهای خود را عرضه کنند.
نمایشگاه رصتا از ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران با حضور سکوهای دارای مجوز از ساترا و بخشهای دارای ظرفیت همافزایی با این حوزه شامل شبکههای رادیویی و تلویزیونی، شرکتهای ارائهدهنده خدمات فناورانه، بانکها و موسسات مالی علاقهمند به سرمایهگذاری در این حوزه، توسعهدهندگان و شتابدهندهها و … برگزار میشود.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به نشانی اینترنتی https://rastaexpo.ir مراجعه کنند.
نظر شما