روستای کردر رضوی میناب محور جشنواره‌های روستایی امام رضا (ع) قرار گیرد

بندرعباس - ایرنا - مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: به دنبال این هستیم تا روستای کردر رضوی محور جشنواره های روستایی امام رضا(ع) قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مرتضی سعیدی زاده روز جمعه در حاشیه آیین پایانی پنجمین جشنواره ملی آسمان هشتم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مردمی شدن فعالیت های فرهنگی و هنری موجب تاثیرگزاری بیشتر آن در جامعه می شود.

وی با اشاره به شکل گیری جشنواره ملی آسمان هشتم در شهرستان میناب و روستای کردر رضوی، بیان کرد: زمانی که یک رویداد با ابتکار مردم یک روستا، پس از ۱۶ سال مداومت در برگزاری به یک جشنواره در سطح ملی تبدیل می شود و توسعه می یابد این بدان معنا است که هر اقدام فرهنگی مردم پایه ماندگار و از اثرگذاری بالایی برخوردار است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با بیان اینکه بنیادبین المللی امام رضا(ع) در راستای رسالتی که بر عهده دارد، به دنبال شکل گیری جریان های مردمی است، یادآورشد: از این هدف هم اکنون توسط مجموعه هایی نظیر آنچه در روستای کردر رضوی رخ می دهد، محقق شده اما ما به دنبال این هستیم که این جریان را تخصصی کرده و به صورت فراگیر در کل کشور توسعه دهیم.

سعیدی زاده گفت: پیشنهاد بنیاد بین المللی امام رضا(ع) این است که با همت مردم کردر رضوی و ظرفیت جشنواره مردمی آسمان هشتم جریان فرهنگی فاخری که در این روستا شکل گرفته در بوم همه روستاهای کشور گسترش یابد.

وی اضافه کرد: سرود، تئاتر خیابانی، تئاتر صحنه ای، تئاتر کودک ونوجوان و تعزیه از جمله رشته هایی است که ظرفیت آن در روستاهای کشور شناسایی شده و این امکان وجود دارد که هر کدام از این رشته ها در قالب یک جشنواره در یکی از روستاهای کشور برگزار شود و در نهایت آیین پایانی آن هر ساله در روستای کردر رضوی برگزار شود.

وی از پیگیری ایده جشنواره های روستایی امام رضا(ع) با محوریت روستای کردر رضوی خبرداد و اظهارکرد: بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در این راستا و برای شکل گیری جریان فرهنگی پایدار در حوزه گسترش فرهنگ منور رضوی، با مجموعه آسمان هشتم وارد تعامل شده و در این زمینه مجموعه حوزه هنری و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را نیز درگیر می کند.

پنجمین جشنواره ملی «آسمان هشتم» که با شرکت ۳۰۰ هنرمند از دوم اسفند و با همت کانون فرهنگی هنری امام المنتظر(ع) در روستای کردر رضوی میناب آغاز شده بود، با معرفی برترین های بخش سرود و تئاتر به کار خود پایان داد.