۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۵۳
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85039475
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدافعان سلامت با ایثار و فداکاری خود خدمتی ماندگار به جامعه کردند

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت : خدمات ارزنده مدافعان سلامت و شهدای این عرصه تا ابد در دل و جان مردم ایران اسلامی ماندگار است‌ و همگان قدردان این ایثارگران و شهدای عرصه سلامت هستند.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی عصر جمعه در مراسم سومین سالگرد شهادت پرستار نرجس خانعلی زاده نخستین شهید مدافع سلامت کشور در مجموعه ورزشی شهدای کلاچای شهرستان رودسر با بیان‌اینکه ما امروز از امنیت و سلامت برخورداریم، افزود: اما سالهاست که با تحریم ناجوانمردانه دشمن روبرو بوده و هستیم و در شرایطی که بحران کرونا، بحرانهای اقتصادی و فرهنگی و غیره برما تحمیل کردند، توانستیم نقشه های شوم شان علیه این ملت و نظام را خنثی کنیم.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در زمان کرونا حتی از ارائه ماسک و واکسن به کشورمان خودداری می کردند، گفت: شهید نرجس خانعلی زاده اولین شهیده ای بود که با فداکاری و ایثار خدمتی ماندگار را به یادگار گذاشت که سالیان سال در اذهان ماندگار خواهد بود.

وی با اشاره به منزلت شهدا و باورهای اعتقادی و دینی واسلامی اظهار کرد: شهدا با تمسک به قرآن و عترت به این درجه از منزلت رسیدند.

عباسی به توهین دشمن به ساحت مقدس قران کریم در برخی از کشورها اشاره کرد و افزود : دشمنان متوجه شدند که رمز موفقیت و پیروزی ما تمسک به قران کریم و عترت است و امروز زنان ما با تمسک به سیره حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) با گذشت و فداکاری در مسیری که شهدای ما ترسیم کردند، حرکت می کنند.

استاندار گیلان گفت: نرجس خانعلی زاده پروانه وار دور بیمارانی گشت که ما به امانت به او سپرده بودیم و در این مسیر جان خود را فدا کرد. خدا را شاکریم که به ما توفیق داد تا در چنین فضایی به برکت امنیت و آرامشی که این شهدا و نیز ایثار نیروهای نظامی و انتظامی برای ما بوجود آوردند، نفس بکشیم.

وی گفت: شهدا ما را می بینند و به همه امور واقفند و در همه زوایا و مجالس نورانی حضور دارند. ما باید همچون آن‌ها به قران و عترت توسل جوییم و در مسیر آنان گام برداریم.

وی با اشاره به ۲۲ شهید مدافع حرم استان افزود: شهدای مدافع حرم، هسته ای و شهدای اخیری که برای امنیت کشور و استان به شهادت رسیدند همه به حیات طیبه دست پیدا کردند و هر آنچه داریم به برکت خون شهداست و باید شکرانه این نعمت باشیم و نقشه راهی که شهدا و مقام معظم رهبری برای ما ترسیم کرده اند با قوت ادامه خواهیم داد.

استاندار گیلان عنوان کرد: در دوره کرونا مدافعان سلامت جان شان را در طبق اخلاص گذاشتند و در شرایطی که حتی خانواده بیمار جرات نزدیک شدن به به او را نداشت، پرستاران و کادر درمان ما هفته ها دور از خانواده به پرستاری و درمان بیماران کرونایی می پرداختند.

وی کار پرستاری را دشوار خواند و گفت: پرستاران و کادر درمان گاهی با صحنه های تلخ و دردناک از دست دادن همکاران و یا مردم در سنین مختلف مواجه می شدند و اگر فداکاری آن‌ها نبود سلامت ما تضمین نمی شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه با اعلام پایان کرونا و مردمی کردن اقتصاد از سوی دولت سیزدهم دشمنان هجمه همه جانبه ای را علیه کشورمان آغاز کردند، به دغدغه فرهنگی در کشور اشاره کرد و گفت: ما در جبهه فرهنگی نیاز به افسران جنگ نرم داریم و از وجود و توانمندی های جوانان مان در این بخش بهره مند خواهیم برد.

عباسی ادامه داد: در برابر هجمه های دشمن محکم می ایستیم و همانطور که در بخش های زمینی و هوایی، دشمن را زمینگیر کردیم در بخش فرهنگی و اقتصادی نیز چنین خواهیم کرد.

وی، سفر رئیس جمهور به چین را دارای دستاوردهای خوبی دانست و ادامه داد: یقین بدانید که روزهای آینده خبرهای خوشی خواهید شنید؛ ضمن اینکه به اشتغال جوانان، تامین مسکن و تولید توجه داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha